Hirdetés
Kezdőoldal Bemutató NCR Millona 16: Desmosedicit kúrálni?

NCR Millona 16: Desmosedicit kúrálni?

Hirdetés

Az NCR, Európa-, de talán a világ leghírhedtebb Ducati specialistája, hosszas beharangozás után fellebbentette a fátylat pályafegyverér?l, amit nyálcsorgatva tekintünk, alighanem sok társunkkal egyetemben: kész az M16 (Millona 16), 145 kg-os tömeggel, 200 LE feletti – keréken mért – teljesítménnyel.

A motor minden porcikája valami preci?z ?ranyagból készült az utolsó csavarig, ett?l lett ilyen könny? a sportgépezet: egy álom.

Katt a képre, galéria nyílik!

A lecserélt vázszerkezetben, leng?villában, idomzatban, segédvázban és a benzintankban a karbonrost dominál, mindent a fekete aranyra cseréltek, amit pedig nem, az titánium lett, mint a csavarok (az összes), a lábtartó, meg még sok minden egyéb. A váltó hiperkompakt és könnyebb – valamit reszelt az NCR a gyári váltóm?vön, de nem mondja el, hogy mit talált a D16-ben, amin még lehetett okosítani.

A 320 mm átmér?j? féktárcsákat a Braketech jegyzi, AXIS/CMC, kerámia-alapú kompozit matériából, ami elvileg még a MotoGP-ben használt karbontárcsáknál is jobb, valamiben, a radiális féknyereg kompozíció a Brembo Racing m?ve, négy titánium (ugye mondtuk..?) dugattyús fejenként. A teleszkópvilla az Öhlins-é és a „legfels?polcos” FGR000 szériából való, hátul is persze progresszív csillapítású az Öhlins TTX rugóstag, és minden mindenhogyan állítható.

Ami még jár, az egy egyedi, az NCR által tervezett és gyártott full-titán 4-a-2-be kipufogórendszer, ami a fekv? hengereket a lábtartóhoz, az állókat pedig alfelünk alatt a – természetesen szintén teljesen karbonból készül? – farokidom guszta csúcsába pufogtatja ki, nem túl sok hangtompítással.

Végül a Millona 16 legkevésbé látványos, de a potenciális vev?kör által szívesen fogadott extrája a teljes, mondhatni MotoGP-specifikációjú, a futóm? minden változóját monitorozó telemetria rendszer, a nagyon sokféleképpen állítható kipörgésgátló és blokkmenedzsment rendszer.

A kész motor természetesen road legal így ahogy van – a nyitott kipufogót inkább most hagyjuk – az ára pedig… na igen, ez az egy, amit az NCR nem köt az orrunkra. A komoly érdekl?d?k keressék szépen meg ?ket, nekünk meg annyit is b?ven elég tudni, hogy úgysem tudnánk megfizetni.