Ezen a hétvégén is két kategóriában voltam érdekelt. Az Alpok-Adria SST 1000-ben, illetve a Suzuki GSXR márka kupán. Fontos volt, hogy jól szerepeljek ezen az Alpok-Adria futamon, mert a hungaroringi versenyen a mez?ny elejér?l kilöktek, így pont nélkül fejeztem be a versenyt, Rijekában pedig sérülésem miatt nem voltam teljes érték? harcos. A versenyek közti szünetben igyekeztem mindent megtenni gyors gyógyulásom érdekében, a Suzuki King Road Motors és szerel?m, Pécsi Tibor segítségével pedig sikerült a motort a feladatnak megfelel?en felkészíteni. A titkon remélt eredmény egy dobogós helyezés volt.
A jó szereplés érdekében szerettem volna minél el?bb a verseny színhelyére utazni, de iskolai elfoglaltságom és a Sportkórház „vendégszeretete” miatt csak csütörtökön tudtunk lejutni a Pannónia-ringre. A bokám szerencsére nagyon látványosan gyógyul. Kicsit bicegek még, de a motoron már jól érzem magamat.
A csütörtöki és pénteki napunk nem volt felh?tlen. A szó átvitt értelemében sem. Egy láncszakadás okozott komoly fejtörést. Én szerencsésen megúsztam a dolgot, az elszakadt lánc azonban óriási rombolást végzett a motoron, ezért komoly m?téten kellett átesnie. A szervátültetéshez szükséges donort Szabó Attila segített megtalálni egy másik GSXR 1000-es „személyében”. Csütörtökön, pénteken egész nap szereltünk.
Szombattól azonban többször is rám mosolygott a szerencse. Mindenkit lázba hozott a kezdetben kacsának t?n? hír: Andy Meklau indul a GSXR Kupán! Amikor azonban elkezdték felkészíteni az 1-es rajtszámú motort, melyre Andy felirat került, már hihet?nek t?nt a dolog. Mindenkiben túlcsordult az adrenalin. A harmadik körben azonban magunkhoz tértünk. Ekkor az utolsó kockából rajtoló Meklau már fél célegyenessel vezetett el?ttünk. Nagyon jó kísérlet volt ez arra, hogy kiderüljön mekkora súlya van a versenyzésben az emberi tényez?nek.
A vasárnapi második versenyre azonban megpróbáltuk magunkat felszívni. Ez sikerült is, hiszen a hatodik körig els? helyen motoroztam. A megcsúszások azonban óvatosságra intettek. Végül 1,2 mp-el lemaradva jöttem be másodiknak. Legjobb körid?m 2:04:47 volt, Meklaué 2:04:43. Jóles? érzés volt fogadni a dobogón Meklau gratulációját. Az összetett pontversenyben közelebb kerültem Rizihez, aki mindkét futamban a 3. helyen végzett mögöttem.
Jól alakultak a dolgok számomra a SST 1000-ben is. Dudás Peti mögött a második rajtkockát sikerült megcsípnem. Jól rajtoltam, sokáig a második helyen vonatoztam egy négyes bolyban. Hol Varga Gerg?, hol Kamil Prager szorongatott. Egy pillanatra kiengedtem a verseny 2. felében, így sikerülhetett Pragernek beszúrni elém a 13-as kanyarban. A 10. körben megindítottam egy hosszú támadást. Úgy éreztem, hogy a célegyenesben sikerült megel?znöm, de a célbírók szerint az ? kereke volt el?rébb pár centivel.
Összességében elégedett vagyok a hétvégi eredményemmel. Köszönet a King Road Motor’s nak a technikai támogatásért. A futóm?vön végzett módosításnak köszönhet?en sikerült 2:00:6-ra letornászni körrekordomat. Külön öröm számomra, hogy „hazai pályán” sikerült jól teljesítenem, meghálálva azt a bizalmat és segítséget, amit Pannónia-ringes támogatottként kapok helyi szponzoraimtól.
Köztársaság Kupa, Hungaroring
|
|
Egy motoros eseményekben gazdag hétvége záróakkordja volt a Hungaroringen rendezett Köztársasági Kupa. A profi mez?ny szinte teljes egészében átköltözött a Pannónia-ringr?l. Csak azok nem jöttek akiket m?szaki problémák vagy sérülés hátráltatott. Az amat?rök viszont kevesebben voltak a szokásosnál. Számomra folytatódtak a kellemes történések. A versenyt az 1-es rajtkockából kezdhettem, olyan tekintélyes „sortársak” környezetében mint Kispataki Viktor, Varga Gerg?, Sárkány Dezs?. A célegyenes végén Viktor mögött másodikként fordultam. Gerg? nagyon határozottan motorozott. A híd utáni kanyarban ? is elém került, s?t néhány kör után Viktort is megel?zte. Tempójukat azonban könnyedén tudtam tartani. Több helycsere volt közöttünk a verseny folyamán. Szerencsétlenségemre mindig a pálya hátsó részén a sikaneban találkoztunk lekörözött versenyz?kkel, és harmadikként nem mindig fértem be mellettük. Többször kellett 10-20 méteres hátrányt behoznom emiatt. A 8. körben indítottam egy határozott támadást, és sikerült élre állnom, majd pár méterre elszakadnom. Az utolsó körben nagy harc volt mögöttem, talán ennek is köszönhet?, hogy sikerült megnyugtató el?nyt szereznem. A végén ennek ellenére voltak forró pillanataim a nagy tempó illetve a fogyóban lev? gumik miatt. Megd?lt hungaroringes körrekordom. Az utolsó körben 1:55:5-öt motorozva én pillanthattam meg el?ször a kockás zászlót. Izgalmas, érdekes verseny volt. Remélem kiv?lr?l is így látszott!
|
Legutóbbi hozzászólások