A Norton szépen lassan de izgalmasan építkezik a középkategória világában. Az első modellek amit a V4-es blokk lefelezésével alkottak a Ranger és a Nomád verziók voltak. Mindkét típus igazi kuriózum a Scrambler piacon. Teljesítményük 84 lóerő, ami a kategóriában bőségesen elegendő, egy alul hangolt blokk esetében. A két modellről galéria a cikk alján található.
Nem sokat kellett várni és megjelent a Norton Superlight, ami, ugyan ennek a 1200 cm3-es V4-es erőforrásnak az első két hengerét használta, csak némileg megtolták a potmétert a mérnökök és a löketet 56.8-ról 61.5-re emelték. A módosításnak köszönhetően hengerenként 25 cm3 bújt elő, ami a sportverziónál 105 lóerőt jelentett, 12500-as fordulaton. Ha valakinek a teljesítmény nem volt elég, sport dobbal és egy jó hangolással még 6 lóerőt varázsolhatott a markolatba. Már ennél a verziónál is különleges alkatrészek sorakoztak ( Öhlins TTXGP, Brembo M50 monoblokk ) és 158 kg száraz tömeg.
Az élet azonban nem áll meg, és a gyártó a mostanság oly divatos lóerő növelésre adta a fejét, igaz csak egy 50 darabos limitált verzió erejéig. A megoldás, amit választottak azért is érdekes, mert azzal a Rotrex kompresszor gyártóval működtek együtt, aki elsősorban autókra van specializálódva.
A teljesítményt 175+ lóerőben adja meg a gyártó, ami a 159 kg-os tömeggel igen csak meggyőző. A motoron annyi a szén, hogy az embernek keresni kell azt a területet ahol nem tűnik fel a szövet mintája a motoron. A könnyítésnek köszönhetően, mindössze 1 kg-mal nehezebb mint az alap modell, igaz az gyárilag nem sportdobbal volt szerelve. A Superlight SS nem helyezhető forgalomba, így ha valaki a vásárláson töpreng ezt mindenképpen számításba kell vennie, ahogy a 49995 fontos vételárat is. Szerencsére, már 10.000 font előleg befizetéssel be lehet kerülni az 50 szerencsés ember közé.
Legutóbbi hozzászólások