Megannyi britmotor-rajongó követte érdekl?déssel a Norton márka nem éppen szerencsés újjászületésének fejezeteit – a cég el?bb amerikai kézbe került, aztán visszatért Angliába, de túl sok jót már nem ígért a helyzet. A tetszhalott állapotból azonban most úgy t?nik, éledés jön: a Commando 961 kis szériás gyártása az els? lépés a rögös úton. Mindenesetre stílszer?en kezdik.
Stílusosan és kicsiben, egy kett?százas szórással. Special Edition, ez lesz a 961 fed?neve: a motorokat k?hajításnyira a Donington Parktól szereli össze a manufaktúra. A tervek szerint az üzem b?vülhet, mintegy 1.500 példány évi legyártása is szóba jöhet. Az ár is kell?képpen speciális: a végterméket 12-13 ezer euró közé teszik az angolok.
A Commando-tervvel, mint olyannal már évekkel ezel?tt kijöttek a nagyközönség elé, és ez a modell jottányit sem tágít a ‘történelem kövezte’ úttól: üt?s cafč racer stílus, modern futóm? és egy párhuzamos kéthengeres blokk, amely 80 lóer? körüli legnagyobb teljesítményt képes leadni 6.500-as percenkénti fordulaton, illetve 90 Nm-es forgatónyomatékot produkál már 5.200-nál járva. Etetés befecskendezéssel.
Figyelembe véve a 188 kilós tömeget és az els?rend? futóm?vet (acél cs?váz, Brembo aranyszériás fékrendszer, állítható 43mm-es szárátmér?j? Öhlins teleszkóp és szintén Öhlins dupla rugóstag), a Norton remek társnak ígérkezik a technikás hegyi szakaszokon. A súlyt némi karbon felhasználásával sikerült elérni (felnik és némely rászerelt elemek).
A Commando tehát afféle els? lépés egy olyan hadm?veleten belül, amely hosszú esztend?kön át tart majd, és amelynek célja a Norton márka totális mozgásba hozása. Pusmognak a Wankel-blokkos NRV 588 kihozásáról is (aminek prototípusával körözött Michael Dunlop az idei Tourist Trophy-n). Az SE modellt els? körben hivatalosan csak az Egyesült Királyságban és Németországban forgalmazzák majd.
Legutóbbi hozzászólások