A most következ? cikk csupán feltételezéseken alapul, mondhatnánk, hogy a képzeletünk szüleménye, de egyre több olyan információ és érdekes momentum lát napvilágot, ami összef?zve arra mutat, hogy a két nagy motoros nemzet akár egymásnak is feszülhet.
Tekintsünk el attól, hogy az ominózus ügyben ki volt hibás és miért, egyszer?en csak nézzük a tényeket. Valahogy hónapok alatt lecsúszott a média és az emberek torkán, hogy Rossi olasz, Marquez és Lorenzo pedig spanyol. Elkezdték ?ket inkább országok alapján csoportosítani, sem mint csapat alapján. Ennek oka rendkívül egyszer?, a Rossival azonos csapatban lév? versenyz? sokak + Rossi véleménye szerint a csapat és a verseny érdekeit illetve szellemiségét felülírva a hazafiság mellett döntött.
Akkor nem t?nt annyira lényegesnek, hogy két olasz újságíró zaklatta Marquezt spanyolországi háza el?tt. Én csak azt a kérdést tettem fel magamnak többször is: ezért utaztak több órát? Azonban a folyamat tovább gy?r?zött, és két komoly szponzor is elhagyta a spanyol versenyz?ket. Az egyik a Sector, ami Lorenzo szerint amúgy is ment volna, a másik a sokkal izgalmasabb Gas Jeans. Utóbbi azért is meglep?, mert a Gas kínálatában fontos szerepe van a Repsol Honda vonalnak már jó ideje. Tehát nem kis munka és t?ke áll az együttm?ködés mögött. Mi késztethette a cégeket a szakításra?
Közben friss hír Spanyolországból: Lorenzo és a HJC útjai elváltak, lejárt a kontraktus, és nem folytatják. Helyette a francia Shark sisakjaiban fog versenyezni a regnáló világbajnok.
Rossi és a sportpolitika
Egy picit lépjünk messzebbre, és próbáljuk megérteni, mit?l is lesz nézettebb egy sportág. A világ, de Európa biztosan legnépszer?bb sportja a futball. Sokak szerint két alapvet? tényez? miatt oly népszer?. Egyrészt szinte nulla költséggel játszható, ezért nagy az amat?r játékos bázis, másrészt nem csak csapatokat, hanem országokat is egymással szembe lehet állítani.
Ez tény, ahogy az is, hogy a diszkoszvetéshez sem kell nagyobb beruházás, mégsem ?rül meg érte a fél világ. Ahhoz, hogy egy sport elérjen erre a szintre, a néz?knek vagy dukkereknek azt kell érezniük, hogy értenek hozzá, tehát megalapozott véleményük van, ami a sporttal való tevékenységet jelzi. Természetesen nem ült minden F1 rajongó versenyautóban, de valószín?leg van kocsija.
Eljutottunk oda, hogy van két nép, ahol mindenki tud motorozni, de még a nagyi is. Ezáltal mindenkinek van saját véleménye a dologról, és adott a két ország, ahol hasonló óriási motoros társadalom van. A spanyolok egyel?re csendben vannak, de az olasz újságok hasábjain olvastunk olyan cikket, ami arról szólt, hogy hány üt?képes olasz versenyz? van a GP-ben és milyen csapatban.
Rossi szinte politikusként kezelte a nyári eseményeket, és úgy néz ki, kinövi a GP-t a probléma. Ami egyik részr?l jó, mert ha lehet, akkor még sokkal fokozottabb lesz a figyelem a versenyek körül, és fókuszban lesz az olasz-spanyol harc is, ahol jelenleg csak Rossi küzd piros-fehér-zöld zászlóval. Másik oldalról talán túlzott lesz ennek a vonulatnak az er?södése, ami ronthat a színvonalon.
Egy biztos, Rossi meggy?zte az olaszokat (a drukkereit nem kellett), hogy bár nem nyert vébét, mégis az igaz ügyért küzd, mert összefogtak ellene. Melyik olasz nem küzdene a hazárt és egy igaz ügyért? ?rületes er?k sorakoznak fel, és már rég elvesztek a tények és a realitás. Két sportoló nézeteltérése mamut cégeket, de akár országokat is képes lehet befolyásolni.
A legnagyobb bajban lév? cég még nem mozdult, és mi kíváncsian várjuk, tesz-e lépéseket, és ha igen, milyeneket. Gondolom, mindenki kitalálta, hogy az olasz Alpinestars-ról van szó, ami mindkét spanyol versenyz? ruhaszponzora. Szegény Alpin több szempontból is komoly bajban van. Rossi anyagilag is köt?dik a legnagyobb konkurenciához, a Daineséhez. Tehát ha otthagyják a két versenyz?t, akaratlanul is elengedik a világbajnok megszerzését. Azonban el?bb-utóbb otthon kellemetlen helyzetbe kerülhetnek. Az Alpinestars egy utolsó gát, ha ? is otthagyja a két világbajnokot, és inkább a VB cím elnyerésére esélytelen versenyz?ket támogat, akkor Rossi valóban felemelte a problémát egy magasabb szintre, és mindegy, mi lesz az idei versenysorozatban, ? biztosan nyertesként szállhat ki a nép szemében a spanyol hegemóniával szemben.
Ellensúlyok
Mi történik, ha egy ország áll fel Rossi mögé, és a gyártók bajban lesznek? Szelektálni kell, kit támogatnak, mert a vásárlóknak bizonyos versenyz?k nem szimpantikusak, akár országok miatt is. Még mindig ott van a Spanyolországban viccként elhíresült ötlet: Rossi és a szótlan Pedrosa egy csapatban. Ez nagy mértékben visszabonthatná a problémat versenyz?i szintre.
Reméljük, nem fajulnak el a dolgok, és végre mindenki a száraz tényekre és arra figyel majd, hogy ki valójában a leggyorsabb versenyz?. Még ha ez nem is annyira népszer?, mint egy összeesküvés elmélet. De az is tény, hogy rég nem látott népszer?ségnek örvend a sorozat, amihez a vitának meghatározó köze van.
Legutóbbi hozzászólások