Szinte korszakot alkotott a 15 évesek körében, amikor 1991-ben bemutatták. Az akkori „kocka” alakú Freccia C12-t nyugdíjazva áramvonalas, gömböly? burkolatokat kapott a Cagiva 125 köbcentis gépe, és Mito névre keresztelték. Hogy lépést tartsanak az igényekkel, három évre rá ismét ráncfelvarrás következett, Tamburini legendás Ducati 916-os idomjait kapta meg kicsinyített változatban a nyolcadliteres szupersport-gép. Emellett minden extra rajta volt, amire egy versenyz?palánta vágyhat: alumínium hídváz, fordított villák, banán alakú leng?villa, 320 milliméteres Brembo fékek, hogy párat említsünk. Aztán 13 éven keresztül néma csend, attól eltekintve, hogy nagyjából „félid?ben” a hét gangot hatra redukálták.
’S l?n 2008, a tini szíveket újra elöntheti az izgalom: modellváltás á la Cagiva Mito. Az új küls? valamivel modernebb, talán agresszívebb a korábbinál. A távolabbra kerül? keskeny lámpák közötti légbeöml? design-elem csupán, a fej- és hasidomokat a gyár korábbi GP500-as C594 modellje ihlette. A tankot az oldalán elhelyezett esztétikus benzincsappal együtt átmentették a tavalyi verzióról. A farokidom némileg karcsúbb lett, a hátsólámpák együttese a Yamaha R6R-hez hasonlóan egy külön m?anyag egységen foglalnak helyet, így pár perc alatt megszabadulhatunk a pályázáshoz felesleges sallangoktól.
|
|
|
M?szakilag viszont nem sok történt. Nosztalgikus öröm, hogy a „négyütem?söd?” világban az olaszok még mindig próbálják életben tartani a kétütem? kultuszt (lásd még pl. Aprilia RS125). Persze a szabályok évr?l-évre szigorodnak, így az Euro3-as normák betartásához egy elektronikusan szabályozott karburátort fejlesztettek ki a Dell’Orto cég közrem?ködésével, ami várhatóan jócskán lecsíp a teljesítményb?l. Így marad az álló, egyhengeres kétütem? 124 köbcentis er?forrás vízh?téssel, az alumínium hídváz, a fordított teleszkópok, a hatalmas Brembo tárcsák, stb… Az egyik végleges színkombó a piros-szürke felé tendál, nem kis deja-vu érzést okozva, ha egy MV Agusta F4-re pillantunk.
Legutóbbi hozzászólások