Ha el?ször rápislantunk, tán fel sem t?nik a benne rejl? okosság. Egy BMW R1150-t látunk benne, meg egy hozzá toldott kis oldalkocsit. Végig pásztázva a kerekek méreteit, és azok felfogatási pontjait, lassan kezd megérni a gondolat. Hogy a baloldalra kikukucskáló dekli épp olyan szemfényvesztés, mint az emberkettéf?részel?s b?vészmutatványoknál a doboz végébe dugott, lábat nem tartalmazó csizmák körvonalai. Ebben a konfigurációban nem a szokásos er?forrás hajt… a kulcsszó, ami az alkotó Bob Pelikan agyában sütötte ki el?ször a neuronokat: Wankel motor. Szóval írd, és mondd: ezt az oldalkocsis BMW-t egy dupla-turbós Mazda Cosmo-ba gyártott Wankel motor hajtja a maga szerény 350 lovával. Döbbenet!
Ám kanyarodjunk vissza a sztori elejére, mert a Rotohaknak nevezett dög nem itt kezdte el a földi életet. Egészen 1993-ba kell visszakúsznunk az id?egyenesen, ekkor készült ugyanis a jelenlegi változat ?se. Bob koncepciója akkor is hasonló volt: egy autóból tenyésztett er?forrással akarta meghajtani a béemvéidomos motorváz-oldalkocsi duót. Mivel akkoriban a kábszer a hétköznapi kispolgárok polcain még kevésbé volt divat, így Pelikan úrnak sem volt szétdurrantva az agya: akkor csak egy szolidabb Mazda RX7 motorral kezdett neki az építési m?veletnek. Az er?t egy VW automataváltó f?zte tovább a hátsó kerekekre, mind a motorkerékpáréra, mind az oldalkocsiéra. A BMW K100 idomos gépet 5 éven keresztül nyüstölte az alkotó, amikor is érdekl?dés hiányában elpasszolta az oldalkocsist. Egy kiskaput azonban még hagyott magának: ha az új vev? majdan eladásra szánja el magát, Bobnak el?vásárlási joga van.
Pelikan élt is a lehet?séggel, 2001-ben már ismét garázsában nyomja a padlót saját agyszüleménye. Mint ahogy a pedáns motorgyárak, úgy Bob is elhatározta magát egy kis vérfrissítésre és ráncfelvarrásra. A K100 idomok szaladtak a kukába, helyettük R1150RT burkolatok kezdtek el az epoxigyanta átható bukéjában metamorfizálni a végs? illeszkedés reményében. S mivel a Trainspottingból elpárolgó heroing?z akkor már Bob orrát is elcsapta, egy Mazda Cosmoba szánt japánbelpiacos konditeremszökevényt álmodott bele gépébe. Mi az hogy álmodott? A derék Bob bele is pöttyintette Wankeljét az oldalkocsi aljába, és némi igazítások után startra kész lett a Rotohak. A kinézet kellemesen szokatlan, de szigorúan semmi polgárpukkasztó… itt a belbecs pusztít. Nem kevés tisztelet övezheti a gépet, ha a 350 lóer? felhörög. Koppanásig feszített gáz mellett megfutamodnak az els?bbségüket feledett gyalogosok. Amikor a fordulatszámmér? hegye minduntalan a pirosba igyekszik, a plebsz hátrébb lép egyet, és kartávolságra igazodik: helyet adnak Pelikan Májsztrónak, hogy hirtelensz?ke masinájával ledönthesse a döbbenet kapuit.
|
Legutóbbi hozzászólások