EST. 2002

Oschersleben: világbajnok a Suzuki Castrol, Bitti csapata 6.

A Suzuki Castrol csapat megnyerte a 2005-ös Endurance világbajnoki címet, miután szenzációs gy?zelmet aratott az évad utolsó el?tti viadalán, az oscherslebeni 24 óráson.

A Keiichi Kitagawa, Matthieu Lagrive és Vincent Philippe alkotta SERT formáció több mint húsz (20) körös el?nnyel hozta be a GSX-R 1000R-t – pedig a verseny kezdeti szakaszában egy esést is feljegyezhettünk. Ezzel a gy?zelemmel a csapat fórja 45 pontosra duzzadt a Kawasaki Bolliger Teammel szemben, s így az utolsó futam eredményét?l függetlenül világbajnok a suzukis gárda.

Már az id?mér? edzéseken lehetett sejteni, hogy a meccs négy alakulat, a Suzuki Castrol, a Yamaha Austria, a Yamaha Phase One és a Kawasaki Bolliger közt fog eld?lni. Az els? hibák hamar, alig negyed óra elteltével megtörténtek: a Suzuki és az osztrák Yamaha is elcsúszott egy olajfolton. Philippe bal csuklója megsérült a bukásnál, ezért rögtön átadta a motort csapattársainak.

S.A.T. 76 az edzések után:

A mostani id?mér? edzések eredményei voltak Albacete óta az els? olyan jelek, amelyek bizakodásra adhatnak okot. Végre ismét sikerült a megfelel? körid?ket produkálnia. Ezek a körid?k már jobbak, mint a tavalyi eredményei. Sanyi elmondása szerint még mindig kell kb. két hónap ahhoz, hogy saját elvárásai szerint motorozzon. A S.A.T. 76 korábbi pilótái közé (Bitter Sándor, Marjan Malec, Gerhard Klein) tartalékpilótának leszerz?dtette Karl Truchsesst, aki csapatba kerülésével rengeteg segítséget adott az edzéseken a helyes beállítások megtalálásában.

A versenyre 47 csapat kvalifikálta magát, melyb?l Sanyiék a 11. rajthelyet szerezték meg a hivatalos id?mér?kön. A pole pozíció ezúttal is a gyári Suzuki Castrol csapaté, a második helyr?l a Yamaha Austria, a harmadikról a Yamaha Phase One rajtol. Jellemzi a verseny színvonalát, hogy az Alpok-Adria versenyeket rendre nyer? olasz Fabrizio Pellizzon a gyári Apriliával a 16. rajtpozícióból indulhat.

Bitti: ‘Rendkívül nehéz verseny lesz! Nagyon gyorsan változik az id?járás, az éjszakai edzésen 7 Celsius fok volt a h?mérséklet, a pálya az egyik pillanatban száraz volt, majd a másik pillanatban leszakadt az es?. Nem értem a csapat döntéseit, Truchsess a jó edzésid?i ellenére financiális vita miatt nem indulhat, ezért marad a korábbi felállás, pedig ? a másik leggyorsabb pilóta a csapatban. Nélküle nehéz lesz pontszerz? helyen végezni. Új taktikaként ezúttal Gerhard Klein rajtol. Fontosnak tartom elmondani, hogy a Pirelli gyár továbbra is biztosít támogatásáról. A motorban a 24 órás versenyid?tartam miatt teljesen szériablokk lesz, hogy kibírja a hosszú távú igénybevételt. Remélem, Albacete után most a szerencse a kegyeibe fogad minket, amire egy ilyen hosszú versenyen minden csapatnak szüksége van a célba érkezéshez.’

Kitagawa és Lagriwe stabilan köröztek aztán tovább, és ?ket segítette a Phase One m?szaki hiba miatt történ? kiállása, majd Hinterreiter esése a másik R1-gyel. A Kawasaki brit alakulata, a Diablo 0 szerezte meg a harmadik helyet.

Oscherslebenben megszületett ugyanakkor a magyar endurance-történet eddigi legjobb eredménye: hatodik helyen zárt a Bitter Sándort soraiban tudó Suzuki Austria Team 76. Bitti élete legjobb versenyeként tekintett vissza a németországi viadalra: es?ben és szárazon egyaránt ? volt a leger?sebb a csapatban. Hétszer húzta a gázt az egy nap alatt, pozíciókat javított, majd a 18. óra leteltével a kiesések miatt végig a hatodik pozícióban motorozhatott.

Rosivall Ágoston megszerezte els? vb-pontjait, szám szerint négyet – ennyi jár ugyanis a 18. helyért.

Oschersleben, 24 órás Endurance futam, végeredmény

1 Suzuki 0123 Castrol – FRA – (Suzuki GSX-R1000) – Philippe, Kagayama, Lagrive (vb).
2 Kawasaki Bolliger – SUI – (Kawasaki ZX10R) – Kellenberger, Morillon, Stamm.
3 Kawasaki Diablo 0 GBR – (Kawasaki ZX10R) – Hutchins, Mizera, Baker.
4 No Limits & RT – ITA – (Suzuki GSX-R1000) – Giachino, Ruozi, Monot.
5 Bridgestone Bikers Profi – GER – (Suzuki GSX-R1000) – Roethig, Strauch, Heiler.
6 Suzuki Austria Team 76 – AUT – (Suzuki GSX-R1000) – Klein, Marjan, Bitter.
7 Aprilia Motociclismo Test – ITA – (Aprilia RSV1000) – Pellizzon, Veghini, Aliverti.
8 Suzuki Fagersjo-el.se 2 – SWE – (Suzuki GSX-R1000) – Hulth, Agombar, Carlberg.
9 ABBCO – GER – (Suzuki GSX-R1000) – Marceletti, Schoenfelder, Walter.
10 Engel Racing Team – GER – (Suzuki GSX -R1 000) – Kittel, Koenig, Steinebach.

ugrás fel