Sok támadás érte az utóbbi években a kiskategóriákat, a kisebb csaták megnyerése után azonban úgy néz ki, a háború elment – a 250-eseké legalábbis. 2011-re már új géposztályról beszél Ezpeleta, természetesen négyütem? konstrukciók váltanák fel a mostani negyedliteres méregzsákokat. A henger?rtartalmat 625 köbcenti felé, de mindenképpen 700 alá pozícionálják – kerek 600 köbbel nem akarják megfojtani a Szupersport vébét.
|
Bár a volumenek igencsak közelítenek a királykategóriához, közel sem GP2-es széria van kialakulóban. Tiltólistás például a kipörgésgátló, továbbá muszájból mindenki soros négyhengeres blokkokkal rukkolhatna el?. Hogy a gyorsasági motoros vébé és a szupersport sorozat alapvet? különbsége megmaradjon, csak prototípusok állhatnának rajthoz. Sokan fognak majd hörögni, hogy ez megöli a negyedliteresek eddig megszokott késélre men? versenyeit, de nem. A számok mást mondanak. Ha minden jól megy, 100.000 euró alatt lehet majd egy motor éves bérleti díja, ami épp a tizede egy mostani negyedliteres kétütem? Apriliának, és épp a harmincada egy MotoGP masináénak. A lennéb?l a katalán futamon lehet majd egzakt kijelentés, akkora tervezik hivatalossá tenni a módosításokat. A pénztárcabarátabb versenyzési forma miatt több nevez?, több csapat, és nem utolsó sorban több gyártó szállhatna ringbe, hogy az utcára kicsöpög? fejlesztésekr?l már ne is beszéljünk. Az új irány elindult, akinek az érzelme a kétütem után húz, az csukja be a szemét.
Legutóbbi hozzászólások