Sok mindent megéltünk az utóbbi években. Helikopter-hajtóm?vel futó sportmotor (Y2K) a felt?nési viszketegséggel küzd? ámerikaiaknál, vagy turbós Volkswagen er?forrás egy Kispolszkiban Magyarisztán gyorsulási versenyein. Ezek után szinte „snassz”-számba megy egy mountainbike, amit egy krosszmotor lelke hajt, ám felhasználhatóság és ésszer?ség terén mégis sokkal többre teremtetett, mint az el?bb említettek. Mutatja ezt, hogy már versenysorozatot is életre hívtak az új ?rületnek, melyen az alapító FX Bikes ötven köbcentis modelljeivel indulhatnak a pilóták.
Nem kellett sokat várni, míg az otthoni barkácsolók is kedvet kaptak a mókához, és el?álltak egy saját készítés? darabbal. A Projekt M85 névre keresztelt bringa néhány coloradói tervez?tanonc agyszüleménye. A váz egy nyolcvanöt köbcentis kétütem? er?forrást ölel körbe, mely eredetileg egy Kawasaki KX85-ben pöfögött. Maga a váz és a hozzá csatlakozó leng?villa saját tervezés, és egyedileg gyártották le.
Bicikli-súly, moped-teljesítménnyel ötvözve; érdekes móka lehet. Az egész kreáció nem egész’ 57 kilót nyom a mérlegen, ami az állítólagos 28 lóer?vel megtoldva valószín?leg er?sebb hátsókerék hajtásra képes, mint amire satnyadt lábainkkal mennénk. El?vehetjük bevásárolni, hegyi túrákra, a suliba, vagy csajozni, de a srácok alapvet?en down-hill „biciklizésre” szánták ezt a „kismotort”, csakhogy teljesen konfúz legyen a megfogalmazás. Már csak azért sem nevezhetjük igazi motorkerékpárnak, mert a felhasznált alkatrészek méretei nem engednek olyan stabilitást, amilyenre mondjuk egy krosszmotor esetében szükség lenne. Rövidre fogva: érdekes, vicces, egy üléspróbára mindenképp elcsábítana…
A filmen m?ködés közben nézhetjük meg, mit is lehet egy ilyennel csinálni.
Legutóbbi hozzászólások