Egy pár szót err?l az új motorról. Szemb?l els? pillantásra valóban úgy fest, mintha az idei lenne, valójában azonban a fej keskenyebb, majdnem 250-es gépre emlékeztet?. A váz egy ‘miniatürizált’ blokkot ölel magába, err?l tegnapi beszámolónkban írtunk b?vebben. Egy szemfüles újságíró egy pillanatra megfigyelhette, milyen a motor hasidom nélkül – állítása szerint az illesztések tökéletesek, berhelésnek vagy kapkodásnak nyoma sem volt. Ez tehát nem egy prototípus: ez az a Honda, amelyet jöv?re a HRC-s pilóták vezetnek a gyorsasági motoros világbajnokság királykategóriájában – azaz Hayden és valószín?leg Pedrosa. A Hondának ezzel az aktussal megkezd?dött a 2006-os szezon.
HRC-s ruha, cameles sapka, kawasakis megkeresés…
Tegnapi kérdésünk az volt, mikor láthatjuk az új RCV-t. Nos, a válasz megvan. Mai kérdésünk: mikor láthatjuk versenyen? A választ maga Merlin sem tudná. Megkockáztatjuk, hogy Motegit?l minden gyári támogatású versenyz?nek lesz egy ilyen motorja a boxban, és próbálgatni fogják. Hogy milyen eredményekkel, az a jöv? zenéje – a Brnóban tapasztaltak alapján a 211 már most nagy formában van. Természetesen tökéletesíteni kell még, és mindenekel?tt kilómétereket tenni bele. Jelenleg – azt mondják – versenyenként (kb. 300 km, edzésekkel és futammal együtt) kell blokkot cserélni a járm?ben.
Az új RCV a figyelem totális középpontjában állt, de közben a többiek is dolgoztak – mindenki az idei motorjával. A Suzuki két további évre leszerz?dött John Hopkinsszal, aki nincs ott Csehországban. A big bang motor késik, tehát Aoki és Akioshi tesztpilóták vélhet?en apróságokat, alkatrészeket és gumikat próbálgatnak.
A Kawasaki komolyan veszi magát, lépéseket tettek annak érdekében, hogy ledolgozzák lemaradásukat a motorer? terén, ami a zöld gép gyenge pontja. A várva várt új blokk még nem érkezett meg, de Nakano szemmel láthatóan boldog ezekt?l az evolúcióktól is. Egy méretre szabott Öhlins villa és egy Brembo fék is a japán keze alá került.
Rossi és Edwards a gumikkal vannak elfoglalva, de ?k is emelnék a motor teljesítményét, ez is fontos szempont. A Ducati a kuplung beállításain ügyködik, igyekeznek definiálni a 2006-os Desmosedicit, amelynek minden bizonnyal új idomzata lesz, melyet az aerodinamika ex-Forma-1-es mágusa, Jenkins úr és csapata fejlesztett. A keddi nap leggyorsabb körét Capirossi futotta meg.
Legutóbbi hozzászólások