A brnói Cseh Nagydíj után a csapatok – tán a gy?ztes Stonert soraiban tudó Ducatit leszámítva – levonták a szükséges következtetéseket. Levonta Dani Pedrosa is, aki nem mással ‘fenyegette’ meg kenyéradó gazdáját, a gyári Hondát, mint hogy a Kawasakihoz igazol, ha nem kap Bridgestone gumikat a következ? szezonra, írta meg több neves olasz sportújság, köztük a La Gazzetta dello Sport . Mert neki Bridgestone kell, és punktum. A ‘gumiháborúnak’ tehát egyre inkább úgy t?nik, el? kell lépnie a színfalak mögül, most, hogy a szabályrendszer elhibázottságára utaló Rossi után a kis Dani is kinyitotta a száját – miközben épp a szerz?déshosszabbításáról tárgyal a repsolosokkal.
Eléggé valószín?tlen, hogy Pedrosa a zöldekhez távozzon – egyel?re sokkal inkább sanszos, hogy a gyorsasági világbajnokság lebonyolítási rendszere változzon meg ‘gumifronton’ – a Dorna hajlik erre, derül ki Carmelo Ezpeleta nyilatkozatából. ‘A jelenlegi szabályozás kétségkívül elhibázott, de éppen a gumikonstrukt?rök alkották meg ilyenre, amilyen. Nem igaz, hogy a mérleg nyelve egy irányba húz, mert míg például Laguna Secában a bridgestone-osok voltak el?nyben, addig a Sachsenringen a Michelin dominált. Az viszont tagadhatatlanul igaz, hogy a MotoGP nem a gumik világbajnoksága, hanem a pilótáké és a motoroké, így megoldást kell találnunk, hogy a vitás tényez? fontossága csökkenjen.’
‘A mostani rendszer azért rossz, mert versenyr?l versenyre nagy különbségeket eredményez. Korai még arról beszélni, hogy lesz-e változtatás 2008-ra, nem szeretnék senkit sem nyomás alá helyezni, de azt hiszem, helyes volna, ha az abroncsgyártók képvisel?i találkoznának egymással, és egy elfogadható javaslatot tennének az asztalra, hogy elkerüljük az egygumis bajnokságot.’
Legutóbbi hozzászólások