EST. 2002

Pedrosa azonnali hatállyal Bridgestone-ra vált

Az, hogy Dani Pedrosa éles szavakkal bírálta a Michelint, biztosan nem volt véletlen – vége
is szakad a fennhangú bírálatnak. A kis spanyol ugyanis a misanói nagydíjat követ?en, az ilyenkor szokásos esemény
utáni tesztelesen már a rivális Bridgestone abroncsait használja, a HRC Repsol csapat pedig
hivatalos közleményben jelentette be: a fennmaradó 2008-as versenyeken, kezdve a két hét múlva
esedékes indianapolisi futammal, japán gumikkal áll a rajtrácsra a 2-es számú narancsszín? Honda.
Hayden marad a francia talpaknál, tehát a felállás aranyszárnyaséknál hasonló lesz, mint a
Yamaha-boxban Rossival és Lorenzóval.

Nem váratlan a váltás, 2009-t?l legalább egy, de inkább mindkét motorral átállt volna a
Honda, Shinya Nakano Brno után már próbálgatta is a Bridgestone-okat a San Carlo csapatnak sebtiben kiutalt gyári
RCV-vel. Az azonban váratlan, hogy ilyen hirtelen következik be, meglepetésszer?en. Igaz,
Pedrosa maga kérte a cserét, t?le szokatlanul keményen fogalmazva. A Michelin gumijaival motorozást
átfogó kifejezéssel ‘er?tlenségnek’ írta le a csehországi forduló, ‘élete legrosszabb,
pályafutása legszégyenteljesebb’ versenye után. Ezt követ?en a HRC-elnök Masumi Hamane
és a névadó szponzor bevonásával megindult a lavina, s leszervezék a váltást.

‘A csapat döntése volt, én csak elmondtam a benyomásaimat versenyr?l versenyre. Ez minden’ – mondta
Pedrosa. Arturo Sus, a Repsol sportszponzorizációval foglalkozó vezet?je a spanyol társaság
részér?l megköszönte a Michelinnek a megértést… ‘Nem volt könny? döntés’ – szögezte le
Sus úr, s lefestette: egy szponzor eredményt akar. Ilyen egyszer? ez.

ugrás fel