Csak tizenegy kört tett meg Dani Pedrosa a brnói esemény utáni tesztelésen, aztán inkább szedte a sátorfáját és odébbállt – a tervezettnél hamarabb és kesernyésebben hagyta el Csehországot. A Repsol Honda els? számú versenyz?je nem takarékoskodott a kritizáló szavakkal: vádjai a Michelinen csapódnak, amelyet, ki kell mondani, újfent agyonvert a rivális Bridgestone: nyolc versenyz?jük zárt az els? nyolc pozícióban, a franciák becsületét Andrea Dovizioso védte meg, már ha nevezhet? megvédésnek egy kilencedik hely.
Pedrosa tizenötödik lett, Lorenzo tizedik a vasárnapi nagydíjon, el?bbi ezzel gyakorlatilag kiszállt a vb-címért folytatott küzdelmekb?l. Csalódás. Valentino Rossi, a gy?ztes szerint nem lehet még leírni a kis Danit, de „mind ?, mind Lorenzo egyértelm?en gondban van a gumikkal.”
Nos igen… „Életem legrosszabb versenye volt, karrierem legszégyenteljesebb futama” – mondta Pedrosa. „Ezennel le kell mondanom a világbajnoki címr?l, ami nem könny?. Innent?l kezdve ha valaki egygumis rendszert akarna elérni a MotoGP-ben, én vele vagyok. A legnagyobb probléma szerintem az, hogy a Michelin nem látja be a saját hibáit.”
Ugyanebben a hullámban Jorge Lorenzo is osztja a gallokat, diplomatikusan, finoman szurkálva. „Igyekszem úriember lenni, nem köpöm le a kezet, ami enni ad. Szeretném azonban megjegyezni, hogy miután Rossi átment a Bridgestone-hoz, iszonyatos er?feszítéseket ígértek és óriási fejlesztéseket, gazdaságilag is, hogy ledolgozzák a lemaradást. Ezt, ha meg is cselekedték, én még nem látom az eredményét.” Bölcs dolgot mond a spanyol: amióta az olasz eligazolt, szinte minden alkalommal, persze néhány kivétellel, a japán gumisok voltak a jobbak a pályán.
Akkor legyen ez is egygumis?
Legutóbbi hozzászólások