EST. 2002

Pedrosa vallomást tett

Lassacskán elérkezünk az izgalmakban cseppet sem hiányos 2006-os MotoGP szezon záró fordulójához. Valenciát már Rossi várja lépésel?nyben, miután a Honda két gyári pilótája úgy ütközött össze Estorilban, hogy az thrillerbe ill? volt. Illetve mégsem: forgatókönyvíró ilyet nem tudna kitalálni. Alighanem a néz?k (preferenciától függetlenül) a spanyolt látták hibásnak, meghökkent? módon Alberto Puig mégis szegény Nicky Haydent okolta azért, mert balra kanyarodott egy balkanyarban.

Ami azt illeti: Dani Pedrosa 21 esztend?sen már nem egyszer olyan érettség és rutin tanújelét adta, amilyet sok pilóta évtizedes pályafutás után sem tud kifejleszteni magának. Az introvertált, könny? csontozatú, de eltökélt és mindenáron gy?zni akaró spanyol már elmondta, milyen nagy csapás is volt ‘Nickynek és a Hondának’, meg persze neki az estorili eset. De ami elmúlt, afölött már kár merengeni, tartja Dani. ‘A bajnokságnak még nincs vége, még elérhet? a cím: én és a csapat mindent meg fogunk tenni, hogy segítsük Haydent.’

Pozitív romantikus h?s

Nicky Hayden a kezdeti sokk után nemes emberi erényeit csillantotta meg, egyébként nem el?ször munkássága alatt. Került mindenféle vitát, megbékélt csapattársával (megbocsátani mindent meg lehet, de elfelejteni sosem).

‘Nicky leckét adott nekünk profizmusból. Bocsánatot kértem t?le, amint lehetett, nem problémázott. A sajtó hivatalból mindent megpróbált, hogy fölpiszkálja, de úrként viselkedett. Azt is megértettem volna, ha nem így tesz.’

Pedrosa egy héttel a portugáliai incidens után már kell?en higgadt volt ahhoz, hogy töredelmesen valljon az esetr?l és a kedélyeket alaposan fölborzoló elképzelés- ér?l a vb megnyerését illet?en. ‘Nagyon sajnálom, ami Estorilban történt. Tudom, hogy nem lehet visszacsinálni, de a csapattársamnak még jó esélyei vannak, hogy bajnok legyen. A Repsol Honda egy csapat, és ezt megmutatjuk Valenciában.’

Daniel elemzésében elmondta, portugáliai taktikája az volt, hogy kontroll alatt tartja Rossit, és a végjátékban támad. ‘El?ször Edwards, majd Hayden el?zött meg a jó rajtom után úgy, hogy szinte lepakoltak az ívemr?l. Épp ezért elhatároztam, hogy nem megyek bele felesleges csatározásokba az elején, maradok a negyedik helyen és várok. Hátravolt még az egész verseny, nem volt még megfelel? az id?, hogy abszurd csetepatékat vívjunk egymással. Valentino nem tudott megszökni, tehát a nagyedik hely nagyon is rendben volt számomra. A célom az volt, hogy ne veszítsem szem el?l Rossit, a hajrában pedig megtámadjam.’

Tehát úgy gondoltad, nyerhetsz? ‘Igen. Alberto Puig és én latba vetettük a megmaradt esélyeket és ötven pontot akartunk szerezni az utolsó két futamon. A Honda szabadjára engedett minket, a pályán dönthettük el a meccset, én pedig matematikailag versenyben voltam a címért. Nicky akár el is eshetett volna a két nagydíj egyikén, a Yamaháról is már kiderült a szezon alatt, hogy törékeny a blokkja. Szóval ötven pont volt a cél, és én nagyon jónak éreztem magam Estorilban, Valenciában meg pláne ez vagyok. Versenyképes pilóta vagyok és magától értet?d?, hogy gy?zni akarok, de akik ismernek, tudják, hogy nem szoktam hülyeségeket csinálni. Hat év alatt senkit nem löktem ki, a legrosszabb álmaimban sem gondoltam volna azt, ami Portugáliában megesett. Gy?zni akarok, de anélkül, hogy a csapattársamnak keresztbe tennék. Nicky keményen dolgozott egész évben, egyenletesen teljesített, nagy lehet?ség kapujában állt. De az én célom is a siker volt, és mivel a Honda semmit nem mondott, meg kellett próbálnom ebben a szellemben küzdeni.’

Szóval megfelelt a negyedik hely… ‘Igen, figyeltem és a végére tartogattam az üt?kártyáimat. Aztán váratlanul, a hatos kanyarban, a pálya második leghosszabb egyenese utáni balosba túl gyorsan estem be, a motor hátulja elemelkedett egy pillanatra, mikor fékeztem. Pillanatok m?ve volt. Észrevettem, hogy mi történik, ezért kormányoztam a bels? ívre, hogy legyen helyem kivitelezni a fékezést, és ekkor tapadást vesztett az els? kerék. Kértem Istent, hogy egyedül essek. Ez egy szemvillanás volt, de tökéletesen emlékszem rá, a csapattársamra, amint az aszfaltra esik.’

Az ominózus baleset angol kommentárral

Eddig a beszélgetés. Pedrosa beismer? vallomása még világosabbá tette azt, ami a rajt pillanatától világos volt. A gy?zelemre tört, s?t, külön haditervvel rendelkezett, hogy hogyan próbálja meg megnyerni a világbajnokságot. Ötven pontot szerez és bízik a vetélytársak balszerencséjében, Rossi motorhibájában illetve Hayden kicsúszásában. Érdekes vetülete a történetnek, hogy Pedrosa éppen Alberto Puig csapatf?nökkel egyeztetett: a bajnokság végszakaszában, ilyen kiélezett helyzetben felel?tlenül talán nem mérlegelték kell?képpen, hogy az elérend? eredmény (két gy?zelem) milyen komoly kockázatottal jár. Rendben van, hogy mindig meg kell próbálni, de a csapat érdekeit tökéletesen figyelmen kívül hagyta a kis spanyol workshop.

Miközben Puig a támadások kereszttüzében várja az idény végét (sokakat kíváncsivá tesz, hogy a Honda hogyan reagál majd a szakember ezévi tevékenységére, különös tekintettel a végjáték taktikájának kidolgozására), Pedrosa ígéri: Valenciában minden erejével segíti csapattársát, Nicky Haydent.

ugrás fel