Kedvet kapott a Peugeot az egyre testesebb kétkerek?ek készítéséhez: az ágaskodó oroszlános gyár nemrégiben mutatta be a nagy nyilvánosság el?tt egyik jöv? évi húzómodelljét, a 250-es, injektoros Satelist, melyet rövidesen követ majd egy új Geopolis is.
Az új termékekr?l jóformán havonta rántják le a leplet a franciák, így aztán, a 125 és a 125 Compressor után feltartóztathatatlanul érkezik a szalonokba az ‘érettebb’, negyed literes blokkal szerelt Peugeot. Melynek legnagyobb újdonsága éppen az er?forrás: míg a kis 125-ösök esetében házon belül megoldották a motorizáció kérdését, ezúttal Európa, s?t talán a világ legmegbízhatóbb hajtóm?-szupermarket- jében vásárol be a gyártó: természetesen a Piaggiónál…
Az injektoros Satelis 250 szívének szül?hazája tehát Toszkána: Pontedera lassan egyeduralkodó e téren, hiszen már egyáltalán nem csak olasz robogókba készülnek itt a motorok ebben a kategóriában. A Satelisben egyhengeres, négy szelepes, Euro-3-as blokk dolgozik, mely 21,2 LE-t ad le 8.500 percenkénti fordulat mellett és 128 km-es óránkénti sebességgel is repítheti a Peugeot-t.
Mindehhez egészséges futóm? társul, ahogy az a 125-ös Satelis tesztjei során korábban már kiviláglott. A francia gyárban f?leg a merevségre helyezték a hangsúlyt, a nagyvonalú méretek mellett: az elüls? villa szárátmér?je például 37 mm-es, az els? kerék 14′-es, a hátsó 13′-es, a rugóstagok pedig négy pozícióban állíthatók. Két tárcsa gondoskodik a fékezésr?l (el?l 260, hátul 226 mm átmér?vel, tehát ezek sem kicsik).
Ahogy a többi Satelis modellnél, itt is gazdag a felszereltség, kezdve az H7-es halogén fényszóróknál (mondani sem kell, autós származék: a 407-est ugyanezzel szerelik), melyek vaksötétben is fantasztikusan világítanak.
Ugyancsak a kocsigyártás köszön vissza a tükrökre pillantva: az ún. aszférikus felület csökkenti a holtteret, így biztonságosabb a vezetés.
A nyereg magassága mindössze 784 mm a talajtól, nem mellesleg jár hozzá egy takaró-szer?ség is, ami csapadék esetén tesz jó szolgálatot, de alkalmazásával a városi szmog sem koszolja be az ülést, ha valaki órák hosszatt parkol a forgalmas utak közelében.
Persze a 250 i.e. is magán hordozza azokat a megkülönböztet? jegyeket, amelyek a Satelist könnyen felismerhet?vé teszik más maxirobogókkal szemben. Igazából például nincs nyereg alatti raktere, ehelyett egy igazi hátulsó csomagládába van mód pakolni. Ez felfelé nyílódik (távirányítással) és két zárt sisakot képes magába rejteni. El?l, a m?szerpanel alatti részen van még hasznos hely, ott akár egy literes üveg ásványvíz is elfér, a kormánynál pedig ugyancsak praktikus szemüvegtartót alakítottak ki.
A Satelis 250 i.e. európai listaára 4.268 euró, ennyibe kerül a Premium változat, mely szériában tartalmazza a fedélzeti számítógépet, a halogén fényszórókat, az aszférikus tükröket, a 12 V-os csatlakozót és a nyeregtakarót. 160 euróval kérnek többet a City verzióért, amelyet beépített Abus lánccal szerelnek, 610 euróval magasabb az Executive árfekvése, melyben az imént felsorolt jóságokon kívül ABS és PBS rendszer dolgozik.
Legutóbbi hozzászólások