Thomas Lüthi kapta el a legjobban az edzés ritmusát és szerezte meg a 125-ös géposztály pole pozícióját az Ausztrál Nagydíjra. El?lr?l indulni alapvet? fontosságú, f?leg hogy a svájci legnagyobb ellenfele a vb-címért, Mika Kallio kívül rekedt az els? sorból, ötödikként zárta a Q2-t. Korántsem lesz könny? dolga azonban a hondásnak: a pénteki gy?ztes, gyors, ám a bajnokság szempontjából veszélytelen Pasini (2.) és Simoncelli (4.) mellett ugyanis Talmácsi Gáborral kénytelen megosztani az els? sort, aki nem sok teret fog hagyni neki a kibontakozásra.
Talma edzésbeszámolója
|
|
A délel?tti szabadedzésen csak 18., az id?mér?n pedig korábbi idejét megjavítva Talmácsi Gábor a 3. rajtkockát szerezte meg. Talma elmondta, hogy minden rendben van a csapatnál, mindenkivel tisztázódtak a félreértések és csak a holnapi futamra koncentrálnak már. Nagyon fúj a szél, ezért a KTM-esek egy speciális spoilert használnak. A gumi, a futóm? tökéletesen muzsikál. Az els? három pályaszektorban nagyon gyors Talmácsi Gábor, de a T4-ben sokat veszít az utolsó kanyarban, amit egyel?re nem tud, hogy miért van. Azt mondta, hogy kielemezik a telemetriát, de két dolog lehetséges, vagy ? nem tudja bevenni azt a kanyart megfelel?en, vagy a motorja nem fordul úgy, ahogy szeretné, és ahogy kellene. A tegnapi esést követ?en Talma meghúzta egy kicsit a nyakát, amit folyamatosan masszíroznak, és a mai id?mér?t követ?en is megy kezeltetni, hogy holnapra ez se akadályozza egy csöppet sem. |
Talma, a ‘rebellis magyar’ csúcstechnológiát kapott a versenyre (ezt biztosan tudjuk), nagy futamot vághat ki vasárnap, európai id? szerint hajnalban, de az els? négyesfogat pilótái közül mindenki lehet sikeres (Simoncelli például kedvenc pályájának nevezte meg az ausztráliait). Ez legf?képpen Kalliót töltheti el nyugtalansággal, akinek – nincs mese – gy?znie kéne, hogy megtartsa vezet? helyét a tabellán.
A második sorba ért még a japán Koyama és oda szorultak vissza a pénteki men?k: Di Meglio a Hondával, Pesek a Derbivel. A harmadik vonalban Lai, Olive és a helyén, Kallio csapattársaként meger?sített Julián Simon. Említést érdemel, hogy Pasini, Simoncelli és Faubel Apriliájának idomzatát egy újszer? fels? résszel szerelték erre a GP-re, ami már a 2006-os motor beharangozásának tekinthet?. A turnus végén csúnya epizód borzolta a kedélyeket: három spanyol, Faubel, Gadea és Espargaro vettek részt abban az ütközésben, ami elkerülhet? lett volna, ha a vonat élén haladó pilóta nem húz bele egy nagyot a gázba és a többiek nem követik man?verét, így kollektíven lesodródva a jó ívr?l.
A Team Toth Hungary színeit képvisel? Rodriguez az el?z? napi bravúr után a 12. helyen zárt (ami persze szintén remek). Tóth Imi a 21. rajtkockát szerezte meg, azaz négy helyet javított a péntekhez képest.
125cc, Phillip Island: a rajtrács összetétele
|
|
1. HONDA T.LUTHI SWI 1’37.543 Id?n túl |
Legutóbbi hozzászólások