Nincs új a nap alatt, Ausztráliában Casey Stoner a leggyorsabb az id?mér?n, Lorenzo és Simoncelli követik. Születésnapja el?estéjén a hondás favorit gyorskör-parádéval teszi helyükre a többieket, 1’29’975 a gy?ztes id? – több, mint 2008-ban, de a pálya azóta sokkal rosszabb állapotban van, és abban is marad a 2013-ra tervezett újraaszfaltozásig. Ennek ellenére a Casey srácnak lefegyverz? magabiztossággal van meg az idei tizenegyedik pole pozíció.
Jorge Lorenzo persze ott liheg a nyakán, s megpróbálja csatába hajszolni ellenfelét, hogy legalább lassítsa amannak világbajnokká válási folyamatát. Fél másodpercre a spanyol, 624 ezredre Marco Simoncelli, nagy hajrával jön föl az els? sorba. Negyedik helyen Alvaro Bautista – milyen érdekes, hogy egy pilóta, aki állást keres a jöv? szezonra (egy Cecchinello-féle Honda kinéz…), meg egy motor, aminek a fejlesztése – mondjuk úgy – abbamaradt, jobban teljesít, mint egyes élcsapatok men?i. Dovizioso és Hayden egy hajszállal, a turnus elején es? Spies és Pedrosa két hajszállal kerülnek Bautista mögé.
Edwardstól lefelé a különbség már másodperc fölötti: Capirossi a sérült vállával együtt +1,6-ra zár az elejét?l, De Puniet, az ugyancsak kicsúszó Aoyama és Valentino Rossi esetében két szekundum a lemaradás. Keserves ezt látni Phillip Island egykori mesterét?l – persze senki sem várta, hogy a Doki és a Ducati problémái egy ausztráliai id?mér?n oldódnak meg, de ez azért egy így elég kemény: 13. rajthely.
Különös verseny lesz a Moto2-eseké, hiszen a bajnoki éllovas Marc Marquez a mez?ny mögül – a 38. helyr?l – rajtolhat, miután a versenybíróság – egyébként jogosan – erre ítélte ?t, mert nekiment Ratthapark Wilairotnak a levezet? körben. Egy perces id?büntetés járt a figyelmetlenségért, a thaiföldi már jobban van. Bradl sem tündököl, harmadik soros id?t motorozik, de most újra magához ragadhatja a kezdeményezést. A pole-t Alex De Angelis szerzi meg, 88 ezreddel végzett mögötte a francia Mike Di Meglio, majd Yuki Takahashi. A 125-ben Johann Zarco nyeri meg az id?mér?t, két német – Cortese és Folger – rajtolhatnak mell?le, Terol (4.) pedig a második sorból.
MotoGP: a rajtrács
1. Casey STONER AUS HONDA 1’29.975
2. Jorge LORENZO SPA YAMAHA 1’30.448
3. Marco SIMONCELLI ITA HONDA 1’30.599
4. Alvaro BAUTISTA SPA SUZUKI 1’30.714
5. Andrea DOVIZIOSO ITA HONDA 1’30.780
6. Nicky HAYDEN USA DUCATI 1’30.792
7. Ben SPIES USA YAMAHA 1’30.835
8. Dani PEDROSA SPA HONDA 1’30.871
9. Colin EDWARDS USA YAMAHA 1’31.237
10. Loris CAPIROSSI ITA DUCATI 1’31.583
11. Randy DE PUNIET FRA DUCATI 1’31.635
12. Hiroshi AOYAMA JPN HONDA 1’31.889
13. Valentino ROSSI ITA DUCATI 1’31.980
14. Cal CRUTCHLOW GBR YAMAHA 1’32.023
15. Karel ABRAHAM CZE DUCATI 1’32.054
16. Toni ELIAS SPA HONDA 1’32.503
107%-on kívül, 1’36.273
Damian CUDLIN AUS DUCATI 1’36.666
Moto2 (az els? 12)
1. Alex DE ANGELIS RSM MOTOBI 1’34.574
2. Mike DI MEGLIO FRA TECH 3 1’34.662
3. Yuki TAKAHASHI JPN MORIWAKI 1’34.689
4. Scott REDDING GBR SUTER 1’34.699
5. Kenan SOFUOGLU TUR SUTER 1’34.729
6. Pol ESPARGARO SPA FTR 1’34.797
7. Bradley SMITH GBR TECH 3 1’34.867
8. Stefan BRADL GER KALEX 1’34.902
9. Thomas LUTHI SWI SUTER 1’34.958
10. Mattia PASINI ITA FTR 1’35.092
11. Max NEUKIRCHNER GER HONDA 1’35.267
12. Michele PIRRO ITA MORIWAKI 1’35.281
125 (az els? 12)
1. Johann ZARCO FRA DERBI 1’39.207
2. Sandro CORTESE GER APRILIA 1’39.558
3. Jonas FOLGER GER APRILIA 1’39.610
4. Nicolas TEROL SPA APRILIA 1’39.702
5. Hector FAUBEL SPA APRILIA 1’39.963
6. Efren VAZQUEZ SPA DERBI 1’40.272
7. Danny KENT GBR APRILIA 1’40.292
8. Alberto MONCAYO SPA APRILIA 1’40.301
9. Maverick VIŃALES SPA APRILIA 1’40.334
10. Luis SALOM SPA APRILIA 1’40.424
11. Luigi MORCIANO ITA APRILIA 1’40.506
12. Louis ROSSI FRA APRILIA 1’40.672
Legutóbbi hozzászólások