EST. 2002

Phillip Island: Tornádó az els? napon, aztán Stoner

Max Biaggi pár napja csúnyán beszólt Edwardsnak: milyen tehetséges volt, aztán eladta magát, marketingszerepet tölt be, ésatöbbi. A texasi frappáns válasszal szolgált az ausztráliai MotoGP-tesztelés nyitónapján. Ideális id?járási körülmények fogadták a csapatokat, enyhe szell? nyújtott frissít? enyhet a 28 fokos, napsütéses id?ben. A leggyorsabb kör pedig Edwardsé, Michelin, Yamaha Tech 3, ha valaki nem követte volna mélységeiben az átigazolási történéseket. Rossi és Lorenzo távollétében (a gyáriak Malajziában kapcsolódnak be újra) Mr. Tornado védte a Yamaha színeit: kvalifikációs gumival elég jól ment.

Casey Stoner továbbra is a tartósteszteli a GP8-at, egyel?re hét-nyolc körre rúgó long run-okat villantott, meggy?z? részid?kkel. A címvéd? különösebb szenzációval nem szolgált, tette a dolgát, ahogy a mindenki rajta kívül. Szép eredmények f?z?dnek az itáliai újoncok neveihez: Alex De Angelis és Andrea Dovizioso is jól nyitott, harmadik-negyedik hely a virtuális tabellán és szép 1’34 alatti sorozatok. A csízió szerint kiélezett szezonnak nézünk elébe, a különbségek most még legalábbis minimálisak: De Angelis és a tizenharmadik Anthony West között alig több, mint egy másodperc a distancia.

Szembeötl? a Ducatik közti eltérés. A szatelit-motorok egyel?re nem mennek valami fényesen Toni Elias és Sylvain Guintoli alatt, mondhatni nezézségekkel szembesül az együttes. Marco Melandri ugyan nagyot még nem villantott, ám a Desmosedicivel szép lassan azért kezd megbarátkozni, az látszik. A turnus végére hatodiknak hozta fel magát az olasz.

Nicky Hayden megdöntötte egyéni rekordját Phillip Islanden, száz kör fölött teljesített az els? napon. Nem egyszer? most a helyzet Honda-fronton, bár biztosan lehetne kevésébé összetett: mondjuk ha a sérült Pedrosával és egy fejlesztenivaló motorral ‘megáldott’ HRC hoz magával egy tesztpilótát, aki tehermentesítené egy cseppet a kentucky-i maratonistát.

Loris Capirossi hátul van, ha a körök összesítését nézzük, de nem aggódja túl a dolgot: az ausztrál pálya hagyományosan nem túl jó a Suzukiknak, amelyek f?leg az utolsó szektorban veszítenek sokat. Nem vitás, hogy új futóm?- és motorbeállítások egész seregével térnek vissza a munkába a második napra. Nagyjából ugyanez a helyzet a Kawasakival is, Capirossival ellentétben John Hopkinsnak viszont kissé gondterhelt az ábrázata.


Az els? nap id?eredményei

1. Edwards (Yamaha) 1.29.566 al 41° (77 kör)
2. Stoner (Ducati) 1.30.178 al 73° (73)
3. De Angelis (Honda Gresini) 1.30.688 al 68° (70)
4. Dovizioso (Honda Scot) 1.30.701 al 56° (79)
5. Toseland (Yamaha Tech 3) 1.30 864 al 49° (81)
6. Melandri (Ducati) 1.30.869 al 99° (99)
7. Nakano (Honda Gresini) 1.31.111 al 90° (91)
8. Hayden (Honda HRC) 1.31.226 al 96° (107)
9. Capirossi (Suzuki) 1.31.274 al 52° (82)
10. Vermeulen (Suzuki) 1.31.317 al 60° (99)
11. De Puniet (Honda LCR) 1.31.436 al 48° (103)
12. Hopkins (Kawasaki) 1.31.623 al 79° (88)
13. West (Kawasaki) 1.31.786 al 65° (72)
14. Guintoli (Ducati Alice) 1.32.484 al 35° (68)
15. Elias (Ducati Alice) 1.32.573 al 67° (90)

A gyönyör? ausztrál pályán a második napon már a hazaiak kedvence, Casey Stoner volt a leggyorsabb. Az államokbeli játszópajtás, a yamahás Colin Edwards els? napi remeklése után a vb-cím véd?je 1’29’938-ig ment le a Ducatival, így jó fél másodpercet mérve az ex-250-es De Angelis-Dovi kett?sre.

Napi negyedik Shinya Nakano, ötödik a sztahanovista Hayden, de szépecskén jön fel Melandri és Toseland is. Capirossi az utolsó tervezett körök alatt esett el, John Hopkins ugyanígy járt.


A második nap id?eredményei

1 Stoner (Ducati-Marlboro) 1.29.938 al 43° (45 kör)
2 De Angelis (Honda-Gresini) 1.30.449 al 54° (54)

3 Dovizioso (Honda-Scot) 1.31.074, 57° (60)

4 Nakano (Honda-Gresini) 1.31.316, 64° (74)

5 Hayden (Honda-Repsol) 1.31.373, 71° (72)

6 Toseland (Yamaha-Tech 3) 1.31.451, 49° (55)

7 Melandri (Ducati-Marlboro) 1.31.478, 69° (80)

8 Capirossi (Suzuki-Rizla) 1.31.545, 60° (62)

9 De Puniet (Honda-LCR) 1.31.575, 58° (72)

10 Edwards (Yamaha-Tech 3) 1.31.593, 40° (44)

11 Vermeulen (Suzuki-Rizla) 1.31.774, 50° (50)

12 West (Kawasaki-Monster) 1.32.242, 71° (75)

13 Elias (Ducati-Alice) 1.32.246, 44° (59)

14 Guintoli (Ducati-Alice) 1.32.431, 55° (64)

15 Hopkins (Kawasaki-Monster) 1.42.130, 27° (27)

ugrás fel