Hirdetés
Kezdőoldal Bemutató Piaggio: biztosan lesz MP3-hibrid

Piaggio: biztosan lesz MP3-hibrid

Hirdetés

Pontederában, a Piaggio csoport f?hadiszállásán bemutatták az els? hibrid-meghajtású MP3 robogót. A tavaly nyári debütálása óta rengeteg hívet szerzett háromkerek? járm? nagyjából egy év múlva lesz kész a piacra ebben az új formában, ára kevesebb lesz, mint 10 ezer euró, hangzott el a sajtótájékoztatón. ‘Ez egy történelmi nap, ami örökre megmarad a Piaggio históriáskönyvében – mondta Roberto Colaninno, a csoport elnöke. – A hibrid technológiával konkrét és megalapozott választ tudunk adni napjaink legéget?bb kérdéseire, legyen szó a környezetvédelemr?l vagy közlekedési biztonságról. Ez a rendszer nagyon kis benzinigénye miatt takarékosnak, drasztikusan alacsony széndioxid-kibocsátása miatt pedig tisztának mondható. Ez egy abszolút újdonság a kétkerek?ek világában.’ (A képeken az MP3 ‘HyS’ hibrid.)

A hibrid meghajtás lényege, hogy két er?forrás ‘tandemben’ dolgozik, hogy a hajtott kerékre megfelel? teljesítmény irányuljon. Mikor a benzinmotor m?ködik, a telepek tölt?dnek. Az elektromotor, fizikai adottságainál fogva akkor kapcsolódik be, mikor a járm?nek álló helyzetb?l kell elindulnia, illetve gyorsít, ezzel kiküszöbölve a fosszilis energiahordozó felesleges pazarlását. Városi közlekedés során komoly munka hárul tehát a ‘villanyblokkra’.

A HyS (Hybrid Scooter) fejlesztése továbbra is g?zer?vel folyik a Piaggiónál, ahol számadatokkal támasztják alá törekvéseik helyességét. A hibrid technológia alkalmazásával a teljesítmény akár 85%-kal n?het (Vespákon, az X8-on és az MP3-on tesztelték eddig a vegyes hajtást) és jelent?sen csökken a károsanyag-emisszió: 40 gramm Co2 kerül a légkörbe kilométerenként, szemben a hagyományos robogók kb. 90 grammjával. Ráadásul nagyvonalú kalkulációk szerint egy liter üzemanyaggal 60 kilométert lehet megtenni, ami rengeteg a 26-30 km-hez képest. Plusz el?nyként említik az elektromos hátrameneti sebességet, ami a parkolásoknál segíthet nagyot. Els?ként a 125 köbcetis MP3 érkezik majd a 2008-as év második felében.

A [motorinfo.hu] MP3 tesztje (ha nem indulna el a lejátszás, katt ide)

Az akkumulátorok lítium-alapú telepek lesznek, amik nem foglalnak olyan nagy helyet és hosszú élettartammal bírnak, bár hozzá kell tenni, hogy a fejlesztés csak nemrég kezd?dött, a technológia pedig még gyerekcip?ben jár. Kísérletezni hála az égnek van mib?l a Piaggiónál, hiszen Colaninno elnök beszámolója szerint a tavalyi év hasonló szakához képest 7,2%-os bevétel-növekedést ért el a cégcsoport, hitelállománya pedig a decemberi 318 millió euróról 280 millióra apadt.