EST. 2002

Piaggio NT3 Concept: a jöv? riksája

A Piaggio Group kelet felé kacsingat, és ezt abszolút meg is értjük. Manapság az a motorkerékpár gyártó, aki valamilyen formában nincs jelen Ázsiában, és csak a haldokló európai, illetve egyéb fejlett piacokon lavírozva próbál talpon maradni, annak nem sok jóval kecsegtet a közeljöv?.

Ezzel ellentétben azonban ott a mesés kelet, ahol jelenleg, a folyamatosan gyorsuló ipari fejl?dés hatására tonnaszámra adhatók el az alacsony hely és er?forrás igény? (értsd: olcsó és alacsony fogyasztású) közlekedési eszközök a mobilitásra szomjazó helyieknek, és ebb?l a szárnyaló piacból a Piaggio Group sem akar kimaradni.

Piaggio NT3 Concept – a prototípusok közül a sárga a bohém, lehajtható tetej? változat, míg a fehér ‘luxus’ változaton már ajtók is voltak.

A kínálatukban szerepl? (Aprilia, Vespa, Piaggio, Gilera, Derbi…) kisköbcentis kétkerek?ek nagyobb beavatkozások nélkül hadra foghatóak lennének odaát, de a Piaggio ezúttal nagyban gondolkodik, a legf?képpen dél-kelet Ázsiában a legnagyobb eladott darabszámmal kecsegtet? piaci szegmenset vették célba.

Az NT3 Concepttel az ázsiai utcaképet meghatározó, elmaradhatatlan háromkerek? utas és teherszállító mindeneseit, a gy?jt?nevükön csak riksaként emlegetett tákolmányokat kívánja leváltani a Piaggio. Ezen „közlekedési eszközök” nagy részét eddig is Piaggio-szer? termékekre, mint például az Apéra alapozták, de a két legyet egy csapással-elv szerint a 2008 óta kapható mikro-autónak, a Tata Nanónak is konkurenciát kívánnának állítani az Indiai piacon.

A formaterv, f?leg hátulról, már-már szinte audis: a kamu diffúzor éppúgy elengedhetetlen, mint a Vespák blokkburkolatát idéz? lélegz? rések a hátsókerék borításon.

A Piaggio NT3 három feln?tt utast képes befogadni, el?re középre a vezet?t, és mögé, amúgy McLaren F1-stílusban a két utast. Az ajtók – már ha kértünk NT3-unkra olyanokat – a sz?k parkolóhelyekb?l való kikászálódást el?segítend? trükkösen, tolóajtó-szer?en kis helyet foglalva nyílnak, ha pedig inkább teherszállító képességre lenne szükségünk, a hátsó üléseket néhány könny? mozdulattal eltávolíthatjuk.

Az NT3 alapja egy acél ’space-frame’, vagyis egy masszív, ütéselnyel? térbeli konstrukció, a bels? tér kialakítása pedig inkább a funkcionalitás és a praktikum irányába, semmint a fény?zés felé hajlik: a lehet? legkevesebb számú alkatrész és egyszer?ség jellemzik. A 2,4 méter hosszú, 1,5 m széles és 1,6 m magas NT3 Conceptet kezdetben a háromkerek? Piaggio robogó, az Mp3 hajtásláncával, illetve er?forrásával kívánják felszerelni.

Az Mp3 250-es és 300-as négyütem? motorjain felül az NT3-at – az Mp3 Hybrid HyS rendszere után szabadon – elektromos rásegítéssel, divatos szóval élve hibrid hajtással is kínálja majd a Piaggio. A benzin-elektro üzem? változatban az alapot a 300-as négyütem? adja, erre jön rá a Lithium-akksik által etetett elektromotor munkája, ami igény esetén teljesen át is veheti a hajtás szerepét. Hibrid üzemben 80-, míg tisztán elektromos hajtással 30 km/órás az NT3 Concept végsebessége, fogyasztása 100 kilométerenként valamivel 3 liter fölé esik majd.

A milánói kiállításon láthatóan nagy érdekl?dés övezte az NT3 Conceptet ázsiai és indiai részr?l, ami nem csoda, hiszen ha nem is ezen futurisztikus formájában, de egy kissé megszelídített köntösben akár már 2012 év végén bemutatkozhat a jöv?-riksa szériagyártású változata az indiai, vietnámi és dél-kelet ázsiai piacokon.

ugrás fel