A Desmodue az olasz motorépítés egyik klasszikusa, hagyományosan légh?téses blokk kéthengeres L elrendezésben, hengerenként két szeleppel. A jelenleg piacon lév? Ducati-modellek közül a Monsterben és a Hypermotardban is ilyen egység dolgozik. De nem csak a nagyszériás gyártmányokon találkozhatunk vele, hiszen a kortárs custom-m?helyek el?szeretettel alkalmazzák Itália-szerte, hiszen könny? és könnyen terelhet? pályamotorok alkothatóak segítségével.
Ezen az úton halad Pierobon is, a bolognaiakhoz ezer szállal köt?d? váz-specialista a 2007-es Eicmán bemutatott F042 mellé most, négy esztend? elteltével az X60R-t állíja oda, ezúttal teljes idomzattal és egy újabb csipet (?!) agresszivitással.
A pályaverzió tavasz eljöttével már cikázhat is a világ aszfaltcsíkjain, de készül bel?le utcai változat is – a komplett motort potom 25 ezer euró plusz áfáért, a vázat, leng?villát, els? és hátsó segédvázat, benzintankot, Termignoni kipufogórendszert, plexis fejidomot, lábtartószettet és egyéb nyalánkságokat tartalmazó átalakító kit pedig 9.550 euróért rendelhetjük meg.
Nagyon rövid, mindössze 1.390 mm-es tengelytávjának és 135 kilogrammos lepkesúlyának ismeretében hihet?, hogy ‘vegytiszta élvezet’ vele a motorozás. A Pierobon-féle váz az utolsó generációs 1100 EVO er?forrást öleli közre, aminek legnagyobb teljesítménye valamivel száz lóer? fölé ér.
Legutóbbi hozzászólások