A Pirelli 150. évfordulóját ünnepli, melynek tiszteletére egyedi logóval ellátott új Rosso Corsa IV modellt mutattak be. A nagy teljesítményű motorokhoz tervezett gumiabroncs célja, hogy szilárdabb alapot biztosítson, amelyen a motoros fejlesztheti vezetési képességeit és kihasználhatja a motorjában rejlő lehetőségeket.
View this post on Instagram
Az új Diablo Rosso IV Corsa abroncsok főbb jellemzői:
25%-kal vékonyabb barázdák a futófelületen, a Diablo Rosso IV-hez képest
Hosszirányú hornyok kialakítása a futófelület középső zónájában, mely a stabilitás és a vízelvezetés mellett segít megőrizni az abroncsnak a dinamikus tulajdonságait
A futófelület oldalszélein, a kanyarodáskor használt zóna maximális tapadást és pontos kormányzást biztosít
Az első gumiabroncs három zónára lett osztva, kétféle komponens használatával: A központi zóna magas szilícium tartalmú keverékre épül, mely a teljes gumi közel 45%-át jelenti. A felület nagysága megfelel a 25 fokos dőlésig használt résznek. Az oldalsó zónák puhább, de szintén szilíciumban gazdag gumit tartalmaznak, melyet speciális gyanta felhasználásával fejlesztettek ki. A cél a kiváló tapadás mellett, az első abroncsok visszajelzéseinek növelése volt.
A hátsó gumiabroncs kettős kialakítású, hogy harmonikusan dolgozzon együtt az első abronccsal. A középső zóna úgy lett kialakítva, hogy gyorsan elérje az üzemi hőmérsékletet, és megfelelő tapadást biztosítson különböző útburkolatokon.
Az abroncs oldalsó „váll” zónáiban, a Diablo Supercorsa SC versenyabroncsaiból származó keveréket találunk, hogy minél jobban támogassa a maximális dőlést, és kigíorsításkor szükséges tapadást.
A Pirelli által a középső részen használt agresszívabb profil, megkönnyíti a kanyarba történő bejutást és a gyors irányváltást. Az abroncs oldalsó zónáiban ez a görbület csökken, ami nagyobb érintkezési felületet biztosít az aszfalttal, így nő a tapadás a kanyarokban. A profil összetétel jellemzői azonosak, az első és hátsó abroncs esetében is.
A felépítés területén az új Diablo Rosso Corsa IV versenyfelépítésen alapul, nulla fokos acélszalag-technológiával. Az abroncsváz szerkezeti szálai merevebbek, de 20%-kal vékonyabbak is, egy szabványos gumiabroncshoz képest. Ez az opció nagyobb helyet biztosít a fő keveréknek, mely hozzájárul a vezetés pontosságához, és a kényelemhez egyaránt. A vastagabb anyag jobb csillapítást jelent az egyenlőtlen utakon.
Első méretek:
110/70 ZR 17 M/C 54W TL
120/70 ZR 17 M/C (58W) TL
Hátsó méretek:
150/60 ZR 17 M/C 66W TL
180/55 ZR 17 M/C (73W) TL
180/60 ZR 17 M/C (75W) TL
190/50 ZR 17 M/C (73W) TL
190/55 ZR 17 M/C (75W) TL
200/55 ZR 17 M/C (78W) TL
200/60 ZR 17 M/C (80W) TL
Legutóbbi hozzászólások