EST. 2002

Pletykák és ?rületek – a MotoGP 2007-t?l

Hogy nagy változások korát éli a MotoGP, azt tényszer?en megállapíthatjuk – új szerepl?k jelennek meg, nagy résztvev?k t?nnek el: támogatók, pilóták, csapatok, szakemberek egyaránt. 2007-ben pedig jön ugye a váltás a motorok lökettérfogatának 800 köbcentire csökkentésével. Ez a m?szaki módosítás alapjaiban változtat meg mindent a gyorsasági motorozás királykategóriája körül. És miközben a jól ismert gyárak stratégiái kezdenek körvonalazódni, a ‘föld alól’ újabb szerepl?k bukkanhatnak el?. Nem is akárkik.

Miel?tt azonban beszámolnánk a hírekr?l, meg kell jegyeznünk, hogy az itt közölt információk egyel?re nem tekinthet?k többnek hétköznapi GP-pletykáknál. Ezek a híresztelések sokszor telibe találnak, megint máskor meg teljesen megalapozatlanok. Mit lehet tudni. Sok esetben a fantázia túlszárnyal minden realitáson. Mindenesetre mi úgy közlünk minden információt, ahogyan mi magunk kaptuk.

Arról már konkrétan tudunk, hogy a BMW egy különös, MotoGP-nek is beill? motort tesztel saját pályáin Luca Cadalora és egy erre specializált m?szaki gárda révén. Hogy a gép minek a prototípusa (vélhet?en egy versenymotoré, persze), arról nem szól a fáma. A bajorok különben is mindig készülnek valamire, így az ? esetleges visszatérésük még nem is volna (annyira) meglep?. Az annál inkább különös már, hogy a BMW gyorsasági vb-n való részvétele mágnesként vonzaná magával a müncheniek tradicionális konstrukt?r-ellenfeleit… a Mercedes Benzt és a Porschét. Igen, innent?l kezd?dik a történet vérbeli pletyka része.

Mercedes: már kész is a motor?

A Mercedes állítólag egy négyhengeres, pneumatikus szelepes V blokkon dolgozik, amely közel olyan teljesítmény leadására képes, mint a mostani ezer köbös MotoGP-k. A gép ultramerev karbonrost szerkezetet kapna és nem mindennapi aerodinamikai jellemz?kkel (minimális légellenállás, remek fordulékonyság) bírna. A titokzatos ‘fegyver’ átadása egyes források szerint már meg is történt valahol a Közel-Keleten.

Porsche: a Martini az egyetlen biztos pont

A Porsche valószín?leg még hátrébb van a munkájával, egyel?re a motor típusát igyekeznek eldönteni, mármint hogy négyhengeres vagy háromhengeres V er?forrást alkossanak – utóbbi megoldás rendhagyó volna ugyan (az egyetlen közelmúltbeli precedens az Aprilia rút bukása az RSCube-bal), mégis f?z?dnek hozzá remények a blokk aerodinamikai jellegzetességei és az ebb?l származó el?nyök miatt. Az egyetlen bizonyosság, amivel a Porsche jelenleg rendelkezik, az a Martini szponzori támogatása a nagyratör? motoros tervek mellett.

Prada: Rossit ültetnék a Vörös Holdra 2008-ban

A meglepetéseknek azonban itt még nem érnek véget. Grandiózus beszállását tervezi ugyanis a cirkuszba egy olasz divatcég, a Prada, amely a vitorláshajó-versenyzésben fekv? t?kéjét helyzné át a motorpályára. A prototípus – melynek neve Luna Rossa, azaz vörös hold – fejlesztésében a társulat hadiipari mérnökökkel konzultál, ami önmagában persze még édeskevés volna a sikerhez. De. A csoport eltökélt szándéka, hogy a 2008-as szezonra, tervezett bemutatkozásuk évére megszerzik Valentino Rossit a csapatba, s ezzel megvalósítják az olasz motor, olasz pilóta kombinációt a (jelenleg) hétszeres világbajnok fenoménnal.

ugrás fel