Miután a Polini piacra dobta az els? olyan pitbike-ot, ami közúti forgalomba helyezhet?, egy ötven köbcentis modellel duplázza meg az ajánlatot. Az XP4 50 kicsiben tudja mindazt, amit a nyolcadliteres ‘nagytesó’. Úgy látszik tehát, hogy az olasz gyártó tényleg hisz a közúti minimotor kategóriájában: a láz, ha a konstrukt?r számításai érvényesülnek, idént?l jó eséllyel eléri a tiniket is, hiszen az XP4 cinquantino-változata már a legalacsonyabb fokozatú vezet?i engedéllyel is meglovagolható a legalitás keretein belül. A 125-ös mini-supermoto remek visszhangot kapott a teszteken: hiperkompakt méretei és a bel?lük fakadó menettulajdonságok leny?göztek mindenkit. És minden bizonnyal mókás ez a darab is. Ráadásul az ötvenest aztán hurcolhatja magával az ember az autó csomagterében, hisz’ elfér, hogy aztán el?kapja, ha a forgalmi helyzet drámaira fordul.
A recept egyébként korántsem új, már a Suzuki is próbálkozott egy Street Magic névre keresztelt, robogó-blokkal ellátott minicsupasszal. A Polini szemlélete annyiban új, hogy ?k igazi motorban gondolkodnak, nem öszvérben. Ha ez azzal jár, hogy a járm? mérete ötödével kisebb legyen, mint egy átlagos ötvenes robogóé, akkor azzal. A pitbike-ok (nyelvújító pályázat a hozzászólások között) terén hatalmas tapasztalattal rendelkezik a gyár, önálló kupasorozatot is futtatnak. A kompakt kis masina szíve egy négyütem?, 49 köbös, Euro-2-es egység, négysebességes váltóval.
Tehát mini, de igazi: kategóriájához képest eléggé összetett például a futóm?ve, kezdve a 10 colos kerekekkel, a 200-as illetve 150-es tárcsafékekkel, a Paioli teleszkóppal, az állítható, és a leng?villához két különböz? ponton illeszthet? rugóstaggal. Nem hiányzik az elektromos indítás és a digitális m?szerpanel sem. Fenntartási költségek? Ha indok kell, hogy valaki ilyen kismotort válasszon, akkor ez az. A tank ugyan csak 3,3 literes, egy telivel mégis 150 kilométert tehetünk meg. Az ár félmillió forint alatti. Kéne?
Legutóbbi hozzászólások