Hirdetés
Kezdőoldal Bemutató Power Commander V

Power Commander V

Hirdetés

A talán legismertebb injektor-programozó kütyü gyártója, az amerikai Dynojet piacra dobta a PC5-öt, 2009 utáni motorok és quadok számára. Számos újdonsága mellett a legérdekesebb új fícsör a feláras, önhangoló Self Autotune dobozka és az ehhez járó Lambda szonda, melyekkel a Power Commander V képes egy délutánnyi motorozás közben magától beállítódni, mindenfajta fékpadi b?getést, interneten injektor térkép után böngészést, programozást, vagy fel-le töltögetést mell?zve.

Persze Power Commanderes fékpad-szakik továbbra is kelleni fognak a versenymotorok finomhangolásához és a nyomatékgörbék tükörsimára csiszolásához, de egy sportlégsz?r? és nyitott kipufogó vásárlása után Átlag Gábornak – és PC5-tel rendelkez? összes barátjának – elég lesz menni néhány kört egy feldugott Autotune dobozzal ahhoz, hogy motorja ráálljon az ideális égést biztosító benzinmennyiségekre.

A motor elektronikája és injektorsora közé sorosan csatlakoztatott fekete varázsdoboz az egyre sz?kül? ülés alatti helykínálathoz igazodva el?djéhez képest feleakkora, de kétszerannyi (azaz kett?) teljes térképet képes tárolni, amelyek között a kormánycsutkára csavarozandó, sajnos szintén nem szériatartozék Map Switch-csel tudunk váltogatni. Ezzel tölthetünk azokra a motorokra is butított teljesítmény? „es?programot”, melyek nem rendelkeznek a GSX-R1000-en vagy az új R1-en látott üzemmód kapcsolókkal.

A PC5 új váltófokozat érzékel?je óriási segítségére lesz a menthetetlen motoros tech-megszállott teljesítmény-karakterisztikájnak végérvényes elcseszésében is: minden sebességi fokozathoz és minden egyes henger számára külön térképet (!) készíthetünk, négyhengeres, hatsebességes motorunk tehát akár 24 különböz? térkép alapján is m?ködhet, ha úgy hozná úri kedvünk. Még szerencse, hogy a motor azonnal visszatér gyári állapotába, amint lecsatlakoztatjuk a Power Commandert…

De egy igazi tuner számára még ez sem lenne elég, értük van a PC5 új analóg bemenete, amivel bármelyik utólagosan felberhelt érzékel?jük (például a turbónyomás) jelét is felvehetik a változók listájába, hogy végre bel?hessék azt az istenverte, agyonreszelt turbós-nitrós dragot, jól. S?t, akár gyorsváltó elektronikát, vagy id?járásálló LCD kijelz?t is vásárolhatnak a Dynojett?l, csak hogy teljes legyen a kielégülés.

Természetesen egy utcai felhasználó valószín?leg meg fog maradni a számtalan légsz?r? és tuningkipufogó fajtához és kombinációhoz, a gyár által fékpadon optimalizált és a www.powercommander.com-ról ingyenesen letölthet? térképek mellett, mint eddig is.