Lassú ütemben folyik a Proton KR V5 fejlesztése: az innovatív futóm?nek mindenki
csodájára jár(t), de a probléma nem azzal van. Az
eredménytelenség legf?bb oka az igen gyenge blokk: a második verziós, 990
köbcentis V5 nagyon távol van attól is, hogy megüsse a versenyképesség minimális
szintjét a MotoGP-ben.
Id. Kenny Roberts, a csapat f?nöke és tulajdonosa arra használta a nyári szünid?t,
hogy kapcsolatokat építsen illetve vegyen fel olyan
konstrukt?rökkel, amelyekre a jöv?ben számítani lehet, amelyek beszállítanának
egy ennél er?sebb hajtóm?vet a Proton KR-nek. Gyökeres és gyors változtatásra
van szükség, és ezt tudja az öreg is.
A jelenlegi blokkon állítgattak ugyan a csapat szakemberei, és padon valóban
sikerült néhány plusz lóer?t kicsikarni. Ezek a módosítások
azonban olyan törékenynek bizonyultak, hogy verseny közben, élesben képtelenség
kipróbálni. Így aztán az együttes nem visz magával
újdonságokat Brnóba, a verseny után viszont a protonosok is maradnak egy kétnapos
teszt erejéig cseh földön.
A Robers-féle formáció a Portugál Nagydíjat követ?en új blokkot fog kipróbálni,
és ehhez már egy módosított vázat is elkészítettek. Az er?forrás nem más
lesz, mint a KTM V4 MotoGP. "Ez nekünk csak egy teszt, ?k (a KTM –
a szerk.) pedig így meglátják, mire képes a négyhengeresük pályán. Semmi sincs
eldöntve, még nem tudjuk, milyen blokkal indulunk 2005-ben" így id. Kenny
Robers.
Legutóbbi hozzászólások