EST. 2002

Quadro 3D 350 és 4D 500: a tökéletes városi fegyver

Van egy olasz cég, a Quadro Technologie, amely szinte újszülött még – 2009-es bejegyzés? -, és egy olyan produktummal állt el? egy milánói sajtóbemutatón, ami még egy kisebbfajta forradalmat is kipattinthat. A vállalat a jól cseng? nev? Marabese Design formatervez? stúdió és a Marabese család érdekcsoportjába tartozik, ami már önmagában izgalmas indítás.

A prezentációra a lombard nagyváros Planetáriumában került sor. A Marabese, amely egyebek mellett több Piaggio-, Aprilia-, Moto Guzzi-, Morini-, Triumph és Yamaha-sikermodell dizájnjával t?nt ki a múltban, most egy önálló projektbe fogott, a városi közlekedést véve górcs? alá.

Quadro 3D és 4D – ahány dé, annyi kerék.
Klikk a képekre, galéria nyílik!

A Quadro négy- illetve háromkerek?, robogószer? járgányokat gyárt majd – itt illik megjegyezni, hogy ugyanez a m?hely vállalt oroszlánrészt mintegy tíz évvel ezel?tt a Piaggio Mp3 modelljének el?tanulmányaiban, olyannyira, hogy a mára már szériában gyártott robogó terveit gyakorlatilag ?k készítették és adták át Pontederának.

A most bemutatott két modell még nincsen kész: egy háromkerek? (el?l kett?, hátul egy), 350 köbcentis, illetve egy négykerek? 500-as járm?r?l van szó, amelyeknek man?verezhet?ségér?l minden szónál többet mond a beágyazott videó.

El?bbinek 194, utóbbinak 240 kg a száraz tömege, ez sem egy elhanyagolandó adat persze. És van minden, ami csak kellhet: a 3D nyereg alatti hasznos rakterében két zárt bukósisak is elfér kényelmesen, a 4D-be a fejfed?k mellé akár még egy 17′-os laptopot is behelyezhetünk.

A háromkerek? változat állítólag már majdnem szériakész, a négyesen még van finomítani való. Ezt a városi fegyvert – mert erre nincs jobb szó – negyven lóer? körüli legnagyobb teljesítménnyel dobják majd be a piaci körforgásba… lélegzetelállító, ahogyan a pilóta karcolja az íveket a macskakövön meg a vizes villamossíneken, ahogyan a lépcs?fokokat veszi vagy leparkol a rézs?n.

A robogók gyártásának nagyobbik része Tajvanban folyik majd, egyes gyújtásalkatrészeket viszont Olaszhonban készítenek majd. Elhangzott továbbá, hogy gondolkodnak egy még brutálisabb terepváltozaton is, ami aztán még az itt bemutatott Quadróknál is keményebben beleáll minden akadályba.

A fékezés természetfeletti, sportmotorokéval vetekszik: a gyártó szerint 12 méter elegend?, hogy a járm? 60 km/órás sebességr?l megálljon. Tanulmányozzák az ABS felszerelésének lehet?ségét.

A majdnem végleges 3D-vel, illetve az egyel?re fejlesztés alatt álló 4D-vel Milánóban az Eicmán már találkozhatunk, de hogy mennyire nem kiállítási tárgynak szánja a Quadro a termékeket: Itália-szerte négyszáz kijelölt szalonban (f?leg Ferrari, Ducati és Kawasaki-dílerek) indulhat be a kereskedés, a gyártási kapacitás 4500-5000 példány évente. A márka marketingigazgatója elmondta, a vételár nagyjából hétezer euró lesz a 3D, kilencezer pedig a félezres 4D esetében.

ugrás fel