Fabio Quartararo helyzete még kérdéses, a Yamaha tavalyi sikereket követően szeretett volna azonnal szerződni további két évre, de a francia versenyző ezt elódázta. El Diablo elégedetlensége a tesztnapok után újra felerősödött: „ Nyilvánvalóan nagyobb javulásra számítottam a motorral kapcsolatban, és ez nyitottá teszi a jövőmet. Meg kell vizsgálnom mi lenne a számomra legjobb megoldás” – nyilatkozta az első mandalikai edzés végén. Majd a teszt után folytatta: „Nem tudom, hol javíthatnánk az új M1-en, már határon van”.
Pre season 2022 done…
Time to go home and finalize the last details before Qatar race 😈 pic.twitter.com/doA4OCjtjb— Fabio Quartararo (@FabioQ20) February 13, 2022
Massimo Meregalli a Yamaha sportigazgatóját nem lepték meg Fabio szavai, és jelenleg a csapat legfőbb prioritása, hogy megtudják tartani versenyzőjüket. A szakember elárulta, hogy napi kapcsolatban vannak a Quartararo menedzserével és mindent megtesznek, hogy ez az üzlet minél hamarabb létre jöjjön.
A small detail that’s cooler than most ✨@FabioQ20 explains his winter test design 😎#SepangTest pic.twitter.com/S0ZsklfnfE
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) February 6, 2022
Az igazgató elismerte, hogy versenyzőjük más márkáktól is kapott már ajánlatot. „Minden tőlünk telhetőt megteszünk annak érdekében, hogy a következő két évben vagy még tovább is velünk tartson.” A „két vagy több” arra utal, hogy a Yamaha a francia esetében szakítana a hagyománnyal, hogy két évre szerződjön. Ez hasonló megállapodást vetít előre, mint a Honda és Marc Márquez esetében.
We love the Indonesia vibes 🤙🏼🇮🇩 #indonesia pic.twitter.com/cwxN3kNbhp
— Fabio Quartararo (@FabioQ20) February 9, 2022
charset=”utf-8″>
Mergalli megemlítette a motoron történő fejlesztéseket is, melyek szavai szerint csak frissítéseket jelentettek. „A motorunk jó, megtartottuk bázisnak és frissítéseket vezettünk be, hogy ne kelljen a pályánál a beállításokkal tölteni az összes időt. Kezdetben ez előnyt jelenthet számunkra, és ha megvan az előny, akkor igyekszünk úgy kezelni, hogy minél tovább nyújtsuk”.
The making of a #MotoGP World Champion 🏆
A brand new documentary following @FabioQ20 as he storms the 2021 season with @YamahaMotoGP to become France’s first ever premier class World Champ 🙌#ELD1ABLO 😈
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) December 21, 2021
Szavaiból egyértelműen kihallatszik, hogy az M1 fejlesztése be lett fagyasztva, és így érthető a regnáló világbajnok aggodalma. Rendkívül hosszú és kiélezett szezon előtt állunk, ahol minimális lesz a különbség a gyártok és a versenyzők között egyaránt. A levegőben tehát ott a váltás gondolata, de a jelenlegi csapat is mindent megtesz, hogy náluk maradjon a bajnokság egyik legjobb versnyezője.
nyitókép: twitter.com
Legutóbbi hozzászólások