A Honda ANF125i Innova már gyári állapotában sem egy benzintemet?. Az aprócska, körváltós, injektoros ’huszonötösnek a gyár által megadott, és az élet által már oly’ sokszor igazolt fogyasztása a két liter per száz kilométeres adat környékén fluktuál általában, de ha a holland Allert Jacobs ráteszi burkolt kerékpárok gyártására szakosodott kezeit, elég lesz neki ennek a fele is! 1,099 liter/100 km – ez lenne a pontos fogyasztási adat, amit Allert saját készítés? áramvonalidomaiba bújtatott, fekv? testhelyzetben vezethet? Innovájának megadott.
„Régóta foglalkozom és közlekedem burkolt, fekv?s biciklikkel, – mesél a feltaláló – számtalanszor bizonyított már alattam ez a technika: kényelmesebbek és energiatakarékosabbak egy hagyományos kerékpárnál, kevesebb energiabefektetéssel visznek messzebbre, ráadásul sokkal gyorsabbak is.”
Léteztek már praktikusabb igáslovak is, de kevés olyan, ami ennél kevesebbet fogyasztott volna.
Kevés kellett Jacobs-nak, hogy miután megvásárolta gyári Honda Innováját, nekiálljon abból is egy energiatakarékos, fekv?s szappantartót eszkábálni. Személyes weboldalán nyomon követhetjük néhány kép erejéig a gyári Innova és a kész Quest Velamobile közötti kísérleti stádiumokat, és amilyen kis tüchtig ez az Allert, a különböz? állapotokban mért fogyasztásokat is közzé tette táblázat formájában.
Allert Jacobs és saját készítés? Honda csodabogara.
Ebb?l kiderül, hogy 1,24 l/100 km-nél többet eddig még nem volt képes belecsavarni a légellenállásától szinte teljesen megfosztott 9 lóer?s Innovába. „Azon felül, hogy teljes kényelemben utazom és benzint is spórolok, még az es?t?l is védve vagyok!” – örvendezik szerkezetének nagyszer?ségén Allert, ám elismeri, hogy vannak hibái is a konstrukciónak – „A szelet nem annyira szereti. Már viszonylag enyhe oldalszél esetén is eléggé instabillá tud válni a Velamobile.” Sebaj, kedves Allert, attól még tuti funky a szett, grat! És majd használod szélcsendes id?ben..!
Nem-fogyasztásra készen!
Legutóbbi hozzászólások