Úgy látszik a versenyzői kedv is „nyári szabadságot kapott”. A 125 2T mezőnye csak alulról karcolta a tízet, pedig a Rabócsi Ring környezete még mindig magával ragadó. A pálya vonalvezetése azonban már megosztja a versenyzőket. Igazság szerint nem is a vonalvezetés, hanem a pálya széleinek kialakítása. Rázókövek alig-alig találhatóak, a bukóterek pedig pont a legnagyobb tempójú helyeken hiányoznak. Bukóterek gyanánt szivacsbálákat helyeztek ki a szervezők, de ezekbe sem túl jó érzés 100-130km/h-ás sebességgel belecsapódni, majd visszapattanni onnan. Ernszt Norbi végre megkapta a világverő technikát, de sajnos már a pénteki gyakorláson anyaghiba miatt újra a dobozba került a tuning henger.
Szombat reggel míg az ország nagy részén esett az eső, itt felszáradó pálya és napsütés várta a versenyzőket. Pátkai Miklós a reggeli szabadedzés után jelentős futómű változtatást hajtott végre, amivel több másodpercet nyert, de sajnos így sem tudott előrébb kerülni a rajtrácson. A szombati kupanap rajtrácsára a következő sorrendben álltak föl a versenyzők: Gudmon Zoltán, Ernszt Norbert, Mala László, Sándor Balázs, Istenes Imre, Michalovic Mario és Pátkai Miklós. Ernszt Norbi hiába rajtolt kiválóan Gudmon Zoli motorerőből simán megtartotta az első helyét és a futamot is ebben a sorrendben fejezték be.
Mögöttük Mala László és Sándor Balázs néhány körön keresztül küzdöttek a harmadik helyért és Istenes Imre is kezdett felzárkózni rájuk. Laci kiharcolta magának a harmadik pozíciót, majd amikor már egy teljes körön keresztül vezette a hármas bolyt, bemutatott egy vállon és kézen átfordulást, ami sajnos megpecsételte a versenyét és a vasárnapi futamokat is. Balázs végül megtartotta a harmadik helyet Istenes Imre, Michalovic Mario és Pátkai Miklós előtt.
Sajnos Mala Laci válla a talajgyakorlat következtében komolyabban megsérült, ezért a helyszíni mentősök egy könnyed látogatást javasoltak neki a nyíregyházi embergyógyító objektumban. Ott néhány órás várakozás és egy röntgen után múmiává csomagolták és néhány napos pihentetésre bíztatták, mivel megnyúltak a vállszalagjai és ízületi zúzódást szenvedett.
Laci megfogadta orvosai tanácsát és hazament pihenni a pályára lépések kivételével gondosan felkötött karral kortyolgatta alkoholmentes sörét. A vasárnapi rajtrács annyiban változott, hogy Balázs és Laci helyet cseréltek. Balázs egész hévégén hektikusan kőrözött, de a vasárnapi időmérőn sikerült két egész elfogadható kört összeraknia, ám ez is csak a harmadik rajtkockára volt elég.
A rajt szépen megkavarta a mezőnyt, Zoli precízen elkapta a pillanatot amikor kialudtak a lámpák, mögötte azonban Norbi, Balázs és Laci is bealudtak, ezt kihasználva Istenes Imre mindhármukat átugrotta és a második helyen találta magát, miközben Balázs visszacsúszott az ötödik helyre. Norbi azonnal megpróbálta visszaszerezni a második helyet, de kissé összeakadtak Imrével és Norbi ritmust vesztett, így egy újabb kört kellett kivárnia, hogy kifékezhesse Imi-t és Zoli után kapaszkodjon, aki addigra már több másodperces előnyt épített ki magának. Az előzést kihasználva Mala Laci is elment Istenes Imre mellett, de nem tudta tartani a lépést Norbival. Balázs a rajt utáni sutáskodásból kissé kezdett felébredni, és előbb Imrét vadászta le a célra fordító kanyarban, majd két körrel később Lacit fékezte ki, aki a válla miatt nem tudott igazán kemény tempót motorozni. Néhány körrel később Pátkai Miklós motorhiba miatt kénytelen volt kiállni és sajnos a második futamon sem tudott részt venni. A kockás zászlóig már nem változott a sorrend, tisztes távolból követték egymást a versenyzők.
A második futamon Istenes Imre ismét kiválóan kapta el a rajtot és két helyet lépett előre, Balázs azonban már az első féktávon visszavette tőle a harmadik pozíciót Norbi és Zoli után kapaszkodva, akik néhány körön keresztül oda-vissza előzgetéssel ajándékozták meg a nézőket. Norbi a könyökével bepörgetett egy bóját az ideális ívre, amit Balázs csak egy kis krossz edzés közbeiktatásával tudott kikerülni és mire a gumijait újra működésre bírta az élmezőnynek már csak az emléke maradt számára. A negyedik-ötödik helyen Imre és Laci vívott kemény csatát, amíg be nem mutattak egy hajmeresztő akciót. A hátsó féktáv felé összeértek és Imre nem tudta időben megfékezni a motorját, ezért a kanyart átvágva sikerült visszatérnie a pályára, centikkel elkerülve az ütközést. A futamot Gudmon Zoli nyerte Ernszt Norbert és Sándor Balázs előtt, mögöttük Mala lászló, Istenes Imre és Michalovic Mario érkezett.
A következő versenyhétvégét 08.31-09.01-én rendezik meg az Euroringen, mindenkit szeretettel várunk!
Fotók: Erdélyi Károly
Legutóbbi hozzászólások