A madridi illet?ség? Radical Ducati garázs olajos kez? mestereit illeti az elismerés a Sport Classic 1000 S alapokra épül? új kreáció, a Café Veloce miatt.
Alig egy éve ismerkedtünk meg a lelkes és tehetséges Ducati tuner banda egy másik közelismerést kiváltó kávéversenyz?jével, az Imola Rad02-vel – akkor és ott még azt hittük, ennél stílusosabb és autentikusabb, modern alapú Ducati café racer nem létezhet, erre tessék, alig egy évvel kés?bb elénk tolják ezt itt.
Radical Ducati Café Veloce – szeretjük, nagyon.
A Café Veloce, mint általában a Radical összes átépítése, megrendelésre készült, a tulajdonos pedig bizonyára csak egyetlen irányelvet szabott meg: „Legyen natúr, funkcionális, és csak semmi csicsa!”
Ezért amit csak lehetett, ledobáltak a Sport Classic-ról – ami nem volt túl sok minden – a megmaradt dolgokat pedig átszerkesztették. Újjászületett például a tank: azzal a kerekded térdkivágásával sokkal stílusosabb lett, az eredeti Ducati-tanknál pedig talán még korh?bb.
Mögé kellett még természetesen egy apró, café-stílusú ülésidom is, lehet?leg a tankhoz passzoló stílusban és formákkal. Ezt is sikerült könnyfakasztóan gyönyör?re megformázni, külön kiemelnénk a fenéktámasz homorú kialakítását, és a Joe Bar képregényekb?l ismert apró, a motor mögé „biggyesztett” kis kerek hátsó lámpát.
A fényszórót egy az eredetivel megegyez? formájú, de picit kisebb lámpa váltotta fel (akár meghagyhatták volna a gyárit is, csak le kellett volna fújni azt is mattra), a hátsó rugóstagokat pedig Öhlins gyártmányúakra cserélték, csak a miheztartás végett.
Az els? teleszkóp kívülr?l nem változott, de az oldalnézet agresszivitását (no meg az üléshelyzet kibírhatatlanságát) fokozandó, láthatóan beljebb lettek ejtve a kiflikben. A kerekek gyáriak, csak feketére lettek fújva, a fékrendszer bezzeg minden, csak nem gyári: új pumpa, új nyergek, új tárcsák.
Radical építésr?l lévén szó a bandázsolt kipufogó természetesen nem maradhatott el, és ugyanezért kapott rövid, de biztos, hogy nem túl halk dobokat is: ez a „Rad-style”, ahogy ?k mondják. A szériamotor DS1000-es er?forrását nem bántották (leszámítva a nyitott szárazkuplungot), de 1: a kávéversenyz?séghez amúgy sem kell sokkal több a gyári 90 lónál, és 2: Ducati specialistaként több mint 120 lóer?t is könnyedén kipréselhettek volna a lég-olajos Desmóból, ha akarnak.
Legutóbbi hozzászólások