EST. 2002

Ratracer Virago rovat

Valóságos metamorfózison ment keresztül az 1982-es Yamaha XV750 Virago. Ki hitte volna arról a kicsit szerencsétlen megjelenés? harmincéves japán csopperr?l, hogy lepukkant állapotban, teljesen lecsupaszítva és egy els?szériás R1-villával kiegészítve egy ennyire üt?s mad max járm?vé változtatható?

Classified Virago (fotó: adamewing.com)

Szinte semennyi id?be, energiába és pénzbe nem került az átalakítás John Rylandnek a Classified Motótól, egyedül az els? futóm? cseréje jelentett némi kihívást, de a villaszög hegyesítésére már nem tartott igényt a megrendel?, Sunny Zhao, kínai születés? amerikai filmrendez?. Neki egy olyan motor kellett, amire felültethette 100 évvel a jöv?ben játszódó sci-fijében a bérgyilkos rosszfiút. Ez a patkány-kávézó-versenyz? Virago lett bel?le, és imádjuk.

Külön élvezetet jelent, hogy az els? kerékt?l, fékt?l, teleszkópvilláktól, és az egy ebédszünet alatt összekalapált farokidomtól eltekintve a motoron semmilyen mechanikai változtatást nem kellett eszközölni. Így néz ki az eredeti Virago váz, ez az eredeti Virago tank, lecsiszolt festéssel és egy diszkrét, lyuggatott takaró plakettel azon két lyuk felett, amiben valaha a domború Yamaha-márkajelzés volt felfogatva.

Classified Virago (fotó: adamewing.com)

Az eredeti hátsó öntött lábtartókonzolok csodával határos módon jól néznek ki így egymagukban, az idomok vizuális segédlete nélkül is, és elhelyezésük éppen kiváló ahhoz, hogy a pedálokat oda áthelyezve pont a tipikus, káférészeres sarok-a-seggben pozícióba kényszerítse a lábunkat. Ezzel ellentétben a kormánycsutkák magassága teljes fels?testi komfortot ígér, még ha talán picit távol is ülünk a villahídtól ahhoz, hogy ne kelljen sportosan el?red?lni.

John tisztában volt vele, hogy az általa épített Virago, mint filmkellék, sokat fog egy helyben állni, ezért a tank alá áthelyezett akkumulátor saruit kivezette az ülés alá, hogy a tank levétele nélkül lehessen akksit tölteni, ne adj isten bebikázni, amikor szükség lesz rá a díszleten. Az elektromos természet? beavatkozás során körülbelül 70 százalékkal lerövidítette a gyári kábelköteget is Ryland.

Classified Virago (fotó: adamewing.com)

Vajon amikor a hetvenes években Iwatában a Yamaha tehetséges mérnökei elkezdték tervezni a Viragókat, és éppen a vázat szerkesztették az 50 lóer?s, tágszög? kéthengeres köré, azért egyszer legalább megfordult a fejükben, hogy így, tökcsupaszon is élvezhet? jelenség lesz-e? Nem valószín?, hogy ennyire lepatkányosítva, csutkakormánnyal és els? sportfutóm?vel feldobva felt?nt volna lelki szemeik el?tt alkotásuk akkoriban, pedig, amint az látható, a (’82-83-as központi rugóstagos!) Virago formái café racerként sokkal jobban m?ködnek, mint eredetileg, puhány fotelként.

ugrás fel