Lassan a végéhez közeledik a Superbike sorozat első teszt időszaka. A 18 versenyzőből és 12 csapatból álló világbajnoksági mezőnyben sok változás történt a téli szünetben. Gyári csapattal szerepel a BMW és a HRC is, ami nagyban növeli a sorozat színvonalát. Versenyzők terén sok volt az átigazolás de volt, aki egyenesen más sorozatból érkezett.
Super day1 Jerez test!#mm33 #yamaha #worldsbk pic.twitter.com/mv6J8HWDba
— Marco Melandri (@MarcoMelandri33) 2019. január 23.
Melandri a Ducati csapattól egy Yamaha ülését foglalta el, míg a világbajnok Kawasaki csapatból a 2013-as győztes Sykes a BMW-hez igazolt.
Mindkét versenyző elégedett a váltással, Sykes kimondottan ígéretesnek nevezte a BMW-t. Elégedetten és nyugodtan dolgozik, tudják merre kell haladniuk és szerinte lesznek jó eredmények az idén. Melandri helyzete tavaly nagyon nehezen oldódott meg, egyetlen komoly csapat sem kereste meg miután nyilvánvalóvá vált, hogy a Ducati nem tart igényt a tudására. Az utolsó pillanatban jött a Yamaha ajánlata, ami úgy tűnik jó döntés volt. Sok még a munka, hogy az olasz igazán versenyképes legyen, de jól érzi magát a motoron.
@jonathanrea finished today on the 🔝 of the Portimao Test pic.twitter.com/AM1QpMtrbn
— KRT WorldSBK (@KRT_WorldSBK) 2019. január 27.
Az idei év legnagyobb esélyese a Kawasaki, aki újra Rea tudására építkezve vág neki a szezonnak és próbálja visszaverni a támadásokat. Azokat a támadásokat, amiket leginkább a Ducati csapattól vár mindenki. Az új V4 képes lehet arra, hogy megverje a Kawasaki-Rea párost ,de ehhez még sokat kell dolgozni vele. Az olasz gyártó egyébként biztosra ment és elhozta a GP-ből Alvaro Bautistát, aki komoly tapasztalatokkal bír V4 területen.
De mi történt a teszteken?
Mindenki a Ducati szárnyalását várta, de ehelyett inkább a Yamaha és Lowes volt képes lépest tartani a világbajnokkal. A japán gyártó teleszórta versenyzőkkel a rajtrácsot, de a sok új versenyzőnek idő kell a tökéletes beállításokhoz.
Ugyan ez a helyzet a Ducatival is, Davies hát fájdalmak miatt nem képes mérhető teljesítményre, míg Bautista jelenleg ergonómiai átalakításokkal van elfoglalva. A spanyol számára amúgy is kell egy kis idő míg megszokja a motort, ugyan Ő ment a legtöbbet V4-el de a MotoGP verzió jóval erősebb. Azért a tegnapi napon képes volt egy harmadik helyet összerakni a nap végére, ami azt mutatja, hogy jóval több van benne mint amit mutat.
Az igazi meglepetés pont onnan érkezett ahonnan senki sem várta, a Kawasaki privát csapatánál ( Puccetti Racing Team ) Toprak Razgatlioglu minden tesztnapon nagyon stabil és gyors körökre volt volt képes. A Superstock 600 Európa bajnoki címet nyerő török versenyző, gyári versenyzőket megszégyenítő idővel köröz a pályán. Csapata a Puccetti évek óta versenyez különböző kategóriákban a zöldek motorjaival, így a háttér biztosan megfelelő. A fiatal versenyző könnyen lehet az idei év egyik nagy meglepetése, teljesítményét az is jól mutatja, hogy csapattársa Mahias közel 3 másodperccel volt lassabb nála.
A teszteken nem vett részt a HRC csapata de nehéz elképzelni, hogy veszélyesek lennének Rea idejére. Ausztráliáig még van idejük a csapatoknak dolgozni és összerakni a megfelelő beállításokat, most úgy tűnik, hogy Reaának lesz ideje keményen bekezdeni és pontokat gyűjteni, ha a Ducati képes is lesz nagyobb teljesítményre, időre lesz szükségük mire összerakják a csapatot.
A mai eredményekkel hamarosan frissítjük a cikket.
Borítókép : Twitter
Legutóbbi hozzászólások