EST. 2002

Regeneratív fékrendszert tesztel a Ducati?

A legutóbbi MotoGP futam alkalmával Michele Pirro szabadkártyás versenyz? és tesztpilóta bukkant fel a szombati edzésen Ducatija hátsó kerekén ezzel a szokatlan izével.

Vagyis nem annyira szokatlan, hasonló, a hátsó kereket beborító tárcsát láttunk már versenybicikliken és salakmotorokon is, de MotoGP motorokon nem megszokott látvány.

Ducati MotoGP regeneratív fékrendszer

A „Mi ez?’ kérdésre a Ducati nem adott kimerít? választ, mindössze annyit mondtak, hogy aerodinamikai hatásokat vizsgálnak.

Ezzel szemben a brit MCN exkluzív forrásokra hivatkozva tudni véli, hogy nem a fekete tárcsa a lényeg, hanem ami alatta van. Ugyanis a Ducati regeneratív fékrendszert tesztel.

A regeneratív fékezés, azaz a fékezés-visszanyerés során a mozgási energia nem válik h?energiává és nem illan el, ugyanis a fékezés során egy olyan generátort hajtanak meg, mely egy akkumulátor közbenjárásával tárolható és visszanyerhet? energiává alakítja át azt. Tehát a regeneratív (visszatápláló) fékezés az energia-visszanyerésnek olyan módja, amely a hagyományos, súrlódó fékezéssel szemben a járm? mozgási energiáját alakítja át villamos, hidraulikus vagy mechanikus (lendkerék) energiává.

Forrás: energiatakarekos.hu

 

Valószín?, hogy a Ducati mechanikus megoldással próbálkozik. A leginkább egy dobfékre hasonlító rendszer fékezés közben begy?jti a hátsó kerékben keletkez? energiát, ami majd meghajt egy lendkereket, amihez egy változó áttétel? kuplungot csatlakoztatnak és a meg?rzött energia jelentette extrát a blokknak kés?bb át tudják adni, gombnyomásra.

Hogy miért van erre szükségük, mikor a mez?ny egyik (ha nem a) leger?sebb gépe (állítólag 270 LE felett járnak) jelenleg is a GP16? Egyel?re el?zéskor vagy a rajtnál lehet hasznos minden többlet, aztán hogy kés?bb hova fut ki ez a fejlesztési irány, az a jöv? zenéje. Ötletek jönnek, ötletek mennek, lásd az aerodinamikai szárnyak sztoriját. Talán ez lesz a következ? nagy áttörés.

Forrás: MCN

ugrás fel