Nagyon sok szó esett a Francia Nagydíjat követ? napokban (tegyük hozzá, f?leg
a sajtó részér?l) Valentino Rossi rajtrácson ragadásáról, újraindulásáról,
illetve az egész mutatvány szabályosságáról illetve szabálytalanságáról.
Csak a rend kedvéért, a világbajnoki címvéd? Yamaha M1-ének motorja leállt,
és csak a Doktor segítségére siet? m?szaki alakulat hathatós közrem?ködése nyomán
sikerült abszolválni a rajtot.
A verseny igazgatója nem intette meg sem Rossit, sem a csapatot: semmiféle
szankció nem követte az esetet. A futamot követ?en egyik együttes sem nyújtott
be óvást, és szóbeli reklamáció sem hangzott el.
A MotoGP szabálykönyvének vonatkozó passzusa szerint azonban sokba kerülhetett
volna az olasznak a küls? segítség igénybevétele. A regula ugyanis azt mondja
ki, hogy a hivatalos startot megel?z? 60 mp-ig max. kett? szerel? tartózkodhat
a rajtrácson, harminc mp-cel az indítás el?tt viszont a pilótát már teljesen
magára kell hagyni. Amennyiben ekkor ütne be egy technikai probléma, úgy a versenyz?nek
a boxutcába kell juttatnia a motort, és onnan megkezdenie a nagydíjat. Jegyezzük
meg, hogy Rossi Yamahája a felvezet? kör elején állt le, és négy szerel? érkezett
a helyzet megmentésére.
Butler versenyigazgató szerint a szabályozás valóban létezik, ám a döntés
már az ? kompetenciája. Nincs mese, ezt el kell fogadni; el is fogadta mindenki.
A történet csak egy dolog miatt tanulságos, ami nem más, mint a gyorsasági vb
szabálygy?jteményének (ami elvileg egy jogi szöveg) lovagregényekkel veteked?,
furmányos nyelvezete, ami egy-egy eset vizsgálatakor egy sor döntési variációt
tesz lehet?vé az aktuális futam aktuális felügyel?jének.
A legutóbbi franciaországi versenyen egyébként hárman kaptak egyenként 3.000
dolláros pénzbüntetést, amiért a második id?mér? edzés közben megálltak
a pályán. Az érintettek: Shinya Nakano (Kawasaki), John Hopkins (Suzuki) és
Nicky Hayden (Honda).
Legutóbbi hozzászólások