A British Superbike éllovasai, a Rizla Suzuki csapat két tagja, John Reynolds és Yukio Kagayama mint szabadkártyás versenyz?k vesznek részt a június 15-én Silverstone-ban és július 27-én a Brands Hatch-i pályán megrendezésre kerül? versenyeken – a WSBK versenynaptár két legnépszer?bb futamán.
A World Superbike versenyeken használt motorokra vonatkozó el?írás sokban különbözik a BSB szabványtól, így többek között a négyhengeres gépeknél légsz?kít? használatát írják el? a lóer?k megfékezésére. Noha Gregorio Lavilla és az Alstare Suzuki csapat az utóbbi id?kben nem kis fejfájást okozott a versenypályák bajnokának, Neil Hodgson-nak, ehhez képest a Rizla Suzuki legalább annyira veszélyes lehet számára ezen a két WSBK futamon.
Mind Reynolds és Kagayama is indult – illetve indulni fog – a BSB silverstoni és brands hatch-i futamán, miel?tt ugyanezen pályákon rajthoz állnának a World Superbike bajnokság futamain. A két BSB verseny alapján már lesz valami elképzelésük a pályákhoz alkalmas beállításokról, és már mindketten alig várják, hogy megmutathassák mire képesek ezen a magasabb szinten.
Reynolds, a WSBK 2000-es brands hatch-i futamának gy?ztese, meg akarja ismételni akkori teljesítményét, és nem számít problémákra a légsz?kít? használatával kapcsolatban sem:
„A World Superbike-on való indulás lehet?séget biztosít számunkra, hogy bizonyítsunk a lehet? legmagasabb szinten. Én már voltam els? World Superbike versenyen, és tudom, hogy képes vagyok megismételni. Kipróbáltuk a GSX-R1000-es gépet a WSBK-n kötelez? légsz?kít?vel, és nem éreztem különbséget. A gép elég jó ahhoz, hogy nyerjek vele, és biztos vagyok benne, hogy a World Superbike futamok a legjobbat fogják kihozni a csapatunkból.”
Yukio, a BSB egyik újonca a következ?ket nyilatkozta: „Mindig arról álmodtam, hogy indulhassak a World Superbike-on, és most nagyon boldog vagyok. Leteszteltük a motorokat a kifejezetten ezekre a versenyekre alkalmas beállításokkal, és szerintem igencsak versenyképesek leszünk, hiszen a gépeink már nagyon gyorsak. A British Superbike mindkét fordulójában indulni fogok, Silverstone-ban és Brands Hatch-ban is, még a World Superbike futamok el?tt, és így a pálya betanulásával szerintem nem lesz gond. Els?ként akarok célba érni, vagy legalább egy dobogós helyezést szeretnék.”
A légsz?kít?vel felszerelt BSB gépek fékpados tesztelése rendkívül biztató eredményekkel zárult, a csapat menedzsere, Paul Denning izgalmas versenyben reménykedik:
„Kezdeti tesztjeink a légsz?kít? használatával igen kedvez? eredményeket hoztak, és úgy gondoljuk, ezzel képesek leszünk a jól összeszokott WSBK sereget akár meg is el?zni. Mindkét pilóta izgatottan várja a versenyt, és mindannyian szeretnénk nagyon jól teljesíteni. Úgy érezzük, a gépeink már elég jók ahhoz, hogy bármelyik Superbike verseny élmez?nyében helyt álljanak. Célunk az, hogy a lehet? legjobb teljesítményt nyújtsuk a World Superbike versenyeken, és persze nyerjünk is, ha lehetséges – célkit?zéseink tehát ugyanazok, mint a British Superbike versenyeken.”
Legutóbbi hozzászólások