A spanyol motorgyártó Riejut eddig f?leg vagány robogóiról, kellemes kismotorjairól, de legf?képpen sportos ötveneseir?l ismerhettük és szerethettük. Ez mostantól változik, kis Yamaha segédlettel beléptek a 250-es és 450-es versenyendúrók piacára is.
A katalán cég évente mintegy húszezer kétkerek?t állított az utakra, legfeljebb 250 köbcentiig (lásd: Rieju Tango 250, szintén Yamaha blokkal, igaz, egy egyszer?bb légh?tésessel), az új Marathon 250R és Marathon 450R modellek új fejezetet nyitnak a cég történelemkönyvében.
A két új sportendúrót szoros szálak f?zik a Yamahához: 250-es és 450-es WR blokkok dolgoznak a króm-molibdén acélból készült vázakban. Bezzeg a 2006-os EICMA motoros szakkiállítás Rieju standján még alumínium vázas 450-es prototípust csodálhattunk meg (a Shercótól kölcsönkapott aluvázzal), de úgy t?nik a sorozatgyártás kiölte a könny?fémet a konstrukcióból. A Sherco endúróira kísértetiesen emlékeztet? idomzat ellenben maradt.
A Rieju Marathon 250R sem épülhetett volna fel küls? segítség nélkül, a figyelmes szemlél? könnyen megláthatja benne a pótanyát, a Gas Gas 250-es, négyütem? endúróját. A pontos adatok és részletek még ismeretlenek, f?leg a kisebb Marathon esetében, de azt tudjuk, hogy a 450-esbe nem a legújabb fejlesztés? Yamaha er?forrás kerül, inkább az egyel ezel?tti darab, az a blokk, ami 2004-ig szolgálta a WR450F-et.
Mindkét motor önindítóval is rendelkezik, a felszerelések pedig rangos beszállítók kamionjaiban érkeznek a Rieju összeszerel? üzemébe: a kónuszos alukormányokat a Magura szállítja, a teleszkópok Marzocchi gyártmányúak és 45 mm-esek, a kipufogók a Big-One-tól érkeznek, a hátsó rugóstag pedig vagy Sachs-Boge, vagy Paioli, a vev? ízlésének megfelel?en. A fékeknyergek és munkahengerek Brembók, a féktárcsákat Braking gyártja, a kerekeket pedig az Excel.
A Marathon 450R el?irányzott 2009-2010-es darabszáma 200 példány lesz, tehát nagyszériának még nem nevezhetjük a gyártást, de kezdetnek nem rossz. Kiskereskedelmi ára körülbelül 7920 euró körül mozog majd.
Legutóbbi hozzászólások