Hirdetés

Rio: a pálya

Hirdetés

Hollandia után pár nappal a MotoGP versenyz?i már köptek,
nyeltek, és zökken?mentesen projektálták magukat Brazíliába, a fest?i Rióba,
ahol július negyedikén nyolcadik etapjához érkezik a világbajnokság.

Alex Barros 2000-ben jegyezte legjobb eredményét odahaza, akkor 0.9 mp hátránnyal
lett második Rossi mögött.
Idén a megszokottnál sokkal el?bb kerül megrendezésre
a dél-amerikai GP, ami Barros szerint nem sokban befolyásolja a vasárnap lehetséges
kimenetelét. "Brazíliában jelenleg tél van. Nem lesz kimondottan hideg,
de a h?mérsékletek nem szöknek magasra ilyentájt. Elméletileg júliustól szeptemberig
nincs számottev? csapadék, de az utóbbi két szeptemberi riói nagydíjon például
esett."

A jacarepagua-i pálya aszfaltjának kit?n? a tapadása még nedves borításon is.
"Két éve, az özönvízben is elég gyors körid?ket sikerült produkálni"
így Barros. Míg a nedves illetve száraz aszfalon elért id?eredmények közt 10-15%
szokott lenni a különbség, addig a 2001-es brazil versenyen ez a differencia
csak 8% volt.

Nagyrészt közrejátszik ebben az is, hogy, hogy ha a Nelson Piquet ring szárazon
marad, akkor általában poros is. Év közben csak keveset használják, és f?leg
a melegben csúszik. "A gumiválasztás dönt? fontosságú, méghozzá mindkét
kerékre. A pálya eléggé púpos, és sok a gyors kanyar, ami igénybeveszi az els?t.
A Barcelona-típusú hosszú kanyarokban meg a hátsó csúszhat el"
. Alex
Barros, akárcsak a többi Michelin-pilóta, hamar hozzászokott a 16.5-ös els?-
és az új profilú hátsó abroncshoz, a franciák idei két újításához.

"Az els? azért tetszik, mert jobban lehet vele fékezni és gyorsabban lehet
menni a kanyarokban. Az új hátsó gumi nagyobb tapadást ad, és kanyarkijövetnél
hatékonyabb a gyorsítás.
Kezdetben voltak vele bajok, például alulkormányzás,
de azokat megoldottuk a felfüggesztések beállításával."