EST. 2002

Rizi Mugellóban – most el?ször nem ért célba

„Alapvet?en tetszik a pálya. Kicsit olyan, mint Rijeka. Nem annyira a beállítás számít – úgy értem egy kattintás ide vagy oda a futóm?vön kevésbé számít –, mint hogy becsukd a szemed, és húzd a gázt, amennyire csak mered.”

Mugello valóban egy bevállalós és nehéz pálya, tele gyors kanyarokkal és a vb sorozat egyik leggyorsabb egyenesével. Ez persze nem sok jót ígért a mez?ny két egyedüli Yamahájának és pilótáiknak. Az els? szabadedzésen, pénteken Rizi a 28. helyen zárt. A délutáni id?mér?n bár másfél másodpercet javított, ez is csak a 30. helyre volt elég. A legjobb szektorid?ket összeadva még hat tizeddel lehetett volna gyorsabb.

„Az utolsó körben tudtam volna még javítani, de a harmadik szektorban annyira közel ment el egy gyorsabb versenyz?, hogy lesodródtam a jó ívr?l, és sajnos így nem tudtam jobbat menni.”

Szombat délel?tt Rizi újabb egy másodpercet faragott le az idejéb?l, majd délután még egyet. 1’58’372-vel a 27. helyr?l várta a versenyt. Ekkora már a pályával is sikerült megbarátkoznia, és a már említett sebességhátrány is kit?n?en körvonalazódott. Gábor top speedje a három nap alatt 254,8 km/óra volt, szemben a két legsebesebbel, Aoyamával és Corsival, akik 274,5 km/órával a kategória ezen harcát megnyerték. Közel 20 km/órás különbség. Ez túl sok…

Rizi szombat este még arról beszélt, hogy összességében jó a pálya, de egy tuti: kicsit esni itt nem lehet. Nem is foglalkoztam ezzel a mondatával egészen vasárnapig, a verseny 17. köréig. Ekkor ugyanis az az információ jelent meg a számítógépen, hogy Gábor elesett. Szerencsére nem lett baja, leszámítva, hogy a könyökén beleégett a b?rébe a b?rruha és a hüvelykujját is megütötte egy kicsit.

Túl gyorsan gyorsítottam ki a célegyenesre fordítóban, ezért elment a motor hátulja, majd átdobott. Szerencsémre nem katapultáltam, hanem a motor mellé estem vissza, és utána már csak csúsztam, igaz jó sokat. Sajnálom, hogy nem tudtam befejezni a futamot, ráadásul az esés el?tt nem sokkal kezdtem el végre gyorsabb köröket menni. A motorbeállítás nagyon rosszul sikerült. Olyannyira, hogy a rajtnál hihetetlenül befulladt a motorom, még a biztonsági autó is megel?zött. Jó fél körre volt szükség, hogy kitisztuljon, ráadásul a célegyenesben még többször megismétl?dött ez a befulladás. Ennek köszönhet?en a végül pontszerz? boly elhúzott t?lem. Pedig úgy érzem, tudtam volna velük menni.”

Ezt egyébként a versenyen futott körid?k is alátámasztják. De talán majd legközelebb.

Az esély már most hétvégén meglesz, hisz a versenyz?k már Barcelona felé vették az irányt, ahol a Katalán Nagydíjjal folytatódik a világbajnokság.

niko

ugrás fel