EST. 2002

Rizi: újfent IDM-pontok, ezúttal a Nürnburgringr?l

Ismét kalandos hétvégét hozott a Német Superbike Bajnokság aktuális, nürburgringi fordulója. Rizmayer Gábor újabb egységekkel gazdagodott, Michael Schumacher megint esett, de egyre jobban érzi magát. Összefoglaló a Team Suzukitól.

Az els? id?mér? edzést leginkább csak türelemjátéknak lehetne nevezni, ekkor ugyanis olyan s?r? köd szállta meg a pályát, hogy nem engedték ki a boxból a versenyz?ket, mindenki csak várta a felment? napot és szell?t. De hiába, így a délutáni edzésre maradt a megfelel? beállítások megtalálása, és a lehet? leggyorsabb kör teljesítése. Színesítend? a programot, a délutáni id?mér? elején es? áztatta a pályát, amely id?közben elállt, és Oscherslebenhez hasonlóan az utolsó percekre hagyott esélyt néhány slick gumis körre. Az edzés vége így a szokásosnál is nagyobb tülekedést és harcot hozott. A pole pozíciót az idei szezont uraló osztrák Martin Bauer szerezte meg Hondájával, maga mögé utasítva a norvég Kai-Borre Andersent MV Agustájával és a suzukis Andy Meklaut. A Team Suzuki Magyarország versenyz?je, Rizmayer Gábor a pénteki szabadedzés elején ripityára törte motorját, így számára jól jött a délel?tti köd, csapatának volt elegend? ideje az újraépítésre. Gábor végül a 15. helyre kvalifikálta magát úgy, hogy az id?mér? gyors körében kissé feltartották.

Els? futam

Els? próbálkozásra csak az els? kanyarig jutott a mez?ny, itt ugyanis egy tömeges hemperg?zés következtében leintették a futamot, új rajtot rendeltek el. Több élmen? is részese volt a balesetnek, de aki alá új motort tudott varázsolni csapata, az újra felállhatott a rajtrácsra. Meklau különösen hálás lehetett a szerel?inek, mert ? a warm-upon is elfektette „paripáját”.

A második rajtot követ?en Martin Bauer állt az élre, ?t szorosan követte Jörg Teuchert, Werner Daemen és Andreas Meklau. Teuchert az ötödik körben bukott, innen Bauer tartani tudta pár másodpercesre ugrott el?nyét, így idén ötödszörre intették le els?ként. Meklau jött be másodikként, miután kemény csatában sikerült legy?rnie Daement. Mögöttük a lábadozását követ?en egyre jobb formát mutató suzukis fiatal, Dominic Lammert ért célba. Rizmayernek ugyanazt a gumit javasolta csapata, amellyel a szabadedzésen pórul járt, mondván, akkor olajfolt volt a pályán, az okozta a bukást. A verseny sajnos mást mutatott, a kiválasztott gumikeverék ezen a pályán nem bizonyult megfelel?nek, és Gábor sajnos ugyanabban a kanyarban, a második körben megismételte piruettjét, szerencsére ? maga ekkor sem sérült meg. A szerel?k egyb?l nekiláttak a munkának és a második futamra újra üt?képessé tették a Suzukit.

Második futam

Szinte az els? futam (sikeres) rajtjának ismétlést láthatták a néz?k, s?t a folytatásban az élen majdnem végig ugyanaz volt a forgatókönyv. Teuchert most egy defekt miatt kényszerült kiállásra, Bauer újabb gy?zelmet aratott, Meklau pedig helyet cserélt Daemennel, miután a futam legvégén motorja vesztett egy kicsit teljesítményéb?l. Rizi jó rajtot vett, ám az els? lassítónál kiszorították és hátracsúszott a huszadik helyre. Innen egy nagyon látványos felzárkózást produkált, kilenc versenyz?t el?zött meg és látótávolságba került az el?tte men? négyes csoport is.

Gábor a futam ötödik leggyorsabb köridejét produkálva befogta a bolyt és feljött a kilencedik helyre, itt kissé megtörték lendületét, a végs? helyezkedésben visszacsúszott két pozíciót, de így is begy?jthette a 11. helyért járó hét pontot.

Ismét rajthoz állt a Superbike kategóriában Michael Schumacher, aki az els? futamban a huszonkettedik helyen végzett negyvennégy induló között, a második futamban pedig a tizenhetedik helyr?l bukott, de szerencsére most sem sérült meg.


A bajnokság állása:

1. Martin Bauer 150 pont
2. Andy Meklau 94 pont
3. Werner Daemen 92 pont
4. Jörg Teuchert 80 pont
5. Roman Stamm 55 pont
6. Dominic Lammert 45 pont
…16. Rizmayer Gábor 18 pont

A Német Bajnokság nürnburgringi futamán a Team Suzuki másik kiválósága, Juhász Dávid is elindult Supersport 600-as kategóriában. Két hét múlva a GSX-R Európa Kupa következ? versenyét rendezik meg ugyanitt, ezért nevezett most Dávid, megragadva a lehet?séget a pálya tanulására. ? egy széria 600-assal állt be a jó néhány lóer?vel er?sebb supersport gépek közé, s?t a GSX-R Európa Kupán használt gumiabroncsokon versenyzett, amelyek szintén közelebb állnak a széria változathoz, mint a supersport motorokon használt abroncsok. Ehhez mérten nagyon szép eredmény, hogy limitet tudott futni a kemény mez?nyben, a harmincharmadik rajthelyet szerezte meg a lehetséges negyvennégyb?l. Az els? futamot a huszonötödik, a másodikat a huszonnyolcadik helyen fejezte be nagyon érett versenyzést mutatva.

ugrás fel