EST. 2002

Road&Ride: Ötven felett az igazi

Aki nem ismeri Svéd barátunk Fékezz rövidebbet blogját, annak nyílván nehéz lesz felvenni a fonalat, szóval segítünk egy kicsit. Kapetz Gábor (merthogy ez Svéd polgári neve) a pályamotorozás megszállottja, olyannyira, hogy rendszeresen szervez csoportokat európa legnépszer?bb pályáira. ? maga az elmúlt években egy K9-es GSX-R 1000-est hajtott, de a svéd felségjelzéssel operáló bringa már új gazdára lelt Szász Csaba személyében. Svéd barátunk új motorja, egy 2011-es évjáratú ZX10-R még nem érkezett meg a gazdihoz, így a két jóbarát egyel?re osztozik a Gixxeren. A szezon els? amat?r versenyhétvégéjén is így tettek. Innen már átadnánk szót az öreg, de egyáltalán nem vén aszfaltbetyárnak.

Szász Csaba, alias Szaszy barátomat ügyesen kigolyóztam a Road&Ride futamról, mert nekem a leintés után azonnal a reptérre kellett sietnem, így ? bevállalta, hogy a GSXR-Klub Kupán ül majd csak nyeregbe. Ennek egyébként több el?nye is volt számomra, mivel így az R&R-en szerzett pontokat tovább tudom vinni a Kawa megérkezése után is, ugyanis a Kawa, Suzuki  és a Yamaha a Road & Ride versenyen egyben értékel?dik.

A délel?tti szabadedzésre ki sem mentem, mert még nem volt teljesen száraz a pálya, Szaszy körözgetett. Javítani akart a motor fordulékonyságán, így besüllyesztették az els? villát 5 mm-rel. Mivel már övé a motor, így nem akartam semmibe beleszólni, de ezt a villát több mint egy éve Golyó emelte meg Portimaoban. Nekem úgy volt jó, úgy használtam.


Svéd

Svéd-magyar optikai tuning: a ‘kacsaszalag’
(fotó: Gémesi Balázs)

Az id?mér?re felszáradt a pálya, új Bridgestone hátsót tettem fel, el?l maradt a még tavaly feltett Dunlop abroncs. A 30 perces id?mér?t el kellett feleznünk, 6 mért kört mentem, nem sikerült túl jól, csak 2:04-et futottam, de egyetlen tiszta kör sem adatott meg. Kijöttem, transzponder csere, majd ment Szaszy.

Sajnos a harmadik körben a hármas kanyarban elment a bringa eleje és szemtanuk szerint hármat is pörgött a motor. Teljesen leamortizálódott a Suzuki, de legalább Szaszynak nem esett semmi baja. Mikor behozták ?ket a dögszállítóval, egy forintot sem tettem volna rá, hogy ezzel a rommal lehet még versenyezni.

De az új tulajban egy pillanatig sem volt kétség afel?l, hogy meg lehet szögelni a versenyig. A bukta okát a leeresztett villában látta. A fejidom tartó eltörött, amit elvittem a H-Moto csapat boxába, ahol nagyon segít?készen meghegesztették azt. Köztudott, hogy a power tape a pályázó legfontosabb kelléke. Na, abból jutott most mindenhová. Plexit, farok idomot azzal kellett egyben tartani, a segédváz is elment, a tank teteje is sérült, elhajlott a váltórudazat, a Brembo fékkar szorult, a kormányon lév? kapcsolok mindkét oldalon sérültek.


Svéd

Nem kedvenc a mínusz kett?
(fotó: Gémesi Balázs)

Ennek ellenére 3 órakor készen állt a gép egy gyors tesztre. Legurultam vele a parkolóba, m?ködött minden. Fel voltam rá készülve, hogy esetleg a parkolóban történt körözgetés ellenére 200 felett nem lesz ennyire stabil a gép. Negyedik helyr?l rajtolhattam, el?ttem Zsír, Brunekker Árpi. Az els? rajtnál egyes kanyarban már volt egy kisebb bukás, Doki alól vitték ki a motort, aztán rögtön jött egy másik, a mínusz kett?ben. Az már komolyabb volt, meg is lengették a piros zászlót. A boxban Szaszy örült, hogy minden m?ködött a gépen, jöhetett az újabb rajt az ezúttal már csak 9 körre meghirdetett versenyen. Ezt a rajtot Brunekker Árpi jól elszúrta, harmadiknak fordultam. Zsír az élen, Császár Nándor mögötte.

Meglep? módon, Árpi már a harmadik körben megel?zött, s?t Császárnak is elment. A verseny közepéig úgy t?nt, hogy Zsír és Árpi jól tartják magukat az élen, de aztán kezdtem közelíteni Császárhoz. 2-3 körön keresztül úgy éreztem, hogy néha feltart. Kés?bb észrevettem, hogy Árpihoz is és a vezet? Zsírhoz is közelebb kerültünk. Vártam az alkalmat, hogy mikor tudnék beszúrni. Abban azért nem reménykedtem, hogy egyszerre sikerülhet Császár is meg Árpi is, de azt hiszem a hetedik körben a cél végén összeszedtem a bátorságomat és melléjük mentem. Mindkett?t sikerült kifékeznem. Második hely.


Svéd

Megvan az els?!
(fotó: Gémesi Balázs)

Úgy t?nt, hogy talán még Zsír is fogható lesz. Húztam, mint az állt és sikerült egy körön belül teljesen felzárkózni mögé. A nyolcadik körben a mínusz kett?ben, (ami egyáltalán nem a kedvenc kanyarom, s?t, ilyen nincs is nekem a Hringen) Zsir ronthatott, mert kisodródott és már els?nek fordultam rá a célegyenesre. Nem bántam volna, ha leintik a versenyt, de volt még egy kör hátra. Természetesen nagyon fura íveken vettem minden kanyart az utolsó körben, korán húzódtam be, zártam az íveket. Tudom, hogy így belülr?l indítva a kanyarokat, képtelenség jó körid?ket menni, de nem tudhattam, hogy mennyire vannak közel az üldöz?k. Kés?bb tudtam meg, hogy 50 méter el?nyöm volt az utolsó körben, több mint 4 másodperc fórral intettek le.

Sikerült megnyernem életem els? hivatalos hazai versenyét! Nem számítottam rá, hogy ezzel az összetört géppel képes lehet erre. Tegnap, a szintén gyengére sikerült edzés után még meg voltam róla gy?z?dve, hogy én már a K9-el nem fogok új személyes legjobbat futni, de sikerült. Minden összejött, megnyertem a versenyt is és a nyolcadik és kilencedik körökben a PB (personal best) is sikerült.

Remélem ez a gy?zelem er?t és reményt ad azoknak a középkor feletti sorstársaimnak akik azt hiszik magukról hogy ?k már nem valók versenypályára. 50 felett sem áll meg az élet!

Végeredmény:
1. Svéd best lap 2:00.63
2. Császár Nándor 2:02.36
3. Zsir 2:02.29
4. Brunekker Árpi 2:01.61
5. Ddt Tibi 2:04.95
6. Héja Robi
7. Hegedüs Robi

ugrás fel