A hétvégi Alpok-Adrián csak úgy záporoztak a körrekordok, az egyik f?szerepl? Kispataki Viktor
Az Alpok-Adria versenysorozatban a legszínvonalasabb küzdelmeket immár hagyományosan az 1000-es stock gépek vívják. Mi magyarok ebben a kategóriában szoktuk a legnagyobb létszámot produkálni és a legjobb eredményeket elérni. A profi verseny sorozatban sajnos egyre sz?kül versenyz?ink létszáma és az 1000-es gépek csatáját ezúttal csak két magyar, a Full-Gas Racing Team-es Kispataki Viktor és a Team Suzukis Juhász Dávid tudták vállalni. – Szöveg és képek: Full-Gas Racing Team
A nevez?k listáját böngészve már az edzések el?tt látni lehetett, hogy nem lesz egyszer? dolga a két suzukis magyar versenyz?nek. Az igazi nagy ász Andreas Meklau ugyan hiányzott, de több, a Superstock Világkupát is megjárt versenyz? is tiszteletét tette a Hungaroringen. Ezek közül talán a legnevesebb a szlovén Marko Jerman, de a cseh Tomas Miksovsky is jó eredményeket ért el Smrz csapattársaként. A bolgár Martin Choy a tavalyi évet versenyezte végig, Jiri Drazdak pedig már több Superbike VB futamon is kvalifikálta magát. Radek Rous és Michal Filla több éves 250 GP kategóriában történ? szereplése után váltott Supersport 600-ra, ez évben pedig mindketten a Stock 1000-es kategóriát választották. A háromszoros bajnok Kispatakinak és a Suzuki Világkupán már eredményesen szerepl? Juhásznak akadt b?ven nemes ellenfél.
Az edzések végig parázs küzdelmet hoztak, a versenyz?k egyre-másra szárnyalták túl legjobb eredményeiket. Az els? mért edzés második körében Kispataki repesztett egy 1:53,0 körid?t, amivel sokáig az élen állt, de végül meg kellett elégednie a második hellyel, mert Filla egy 1:52,9-es id?vel, pontosabban 0,044 másodperccel megel?zte. Harmadik Rous lett 1:54,3-al. Juhász az edzés elején összeütközött egy cseh versenyz?vel, és így nem tudott jó edzésid?t elérni.
A második mért edzésen aztán Kispataki mindjárt az els? mért körében 1:52,3 id?t motorozva megszerezte az els?séget, és ezzel ? lett az eddigi leggyorsabb magyar versenyz? a Hungaroringen. Ezt az id?t még tovább javította 1:52,184-re. Dávid 1:53,190-el felmotorozott a negyedik helyre, szintén élete legjobbját megfutva. Rous közben 1:52,972-el feljött a harmadik helyre, de a csata még nem fejez?dött be. Filla 4 perccel az edzés leintése el?tt 1:51,846-al átvette a vezetést, 1 tized másodpercre megközelítve Meklau pályarekordját. Viktor mindezt a monitoron látta, felpattant a motorjára, hisz még egy kört tudott menni, és 1:51,883-al megjavította saját csúcsát, és beállította Hungaroring magyar körrekordját, de 0,037 másodperccel a második helyre szorult.
Vasárnap reggel a bemelegít? edzésen aztán minden ott folytatódott, ahol szombat délután abbamaradt. El?ször Kispataki ment 1:52,619-et, a monitorok el?tt állók legnagyobb csodálkozására, majd két kör múlva ezt Filla 1:52,436-al überelte. Harmadik Miksovsky 1:53,430-al. A verseny rajtját az els? sorban tehát két magyar és két cseh versenyz? várta. Mint általában, a rajtot ismét Kispataki vitte el, és két körig vezette is a mez?nyt. Filla hamar d?l?re akarta vinni a dolgot és a célegyenes végén szélárnyékból kilépve megel?zte Viktort, majd a negyedik körben motorozott egy új hungaroringi pályacsúcsot, amit a hetedik körében még 1 tizeddel megfejelt. Így a ringen az új pályarekord 1:51,467.
Viktor megpróbált a cseh versenyz? nyomában maradni, hét körön keresztül 1:52-es id?ket motorozva (a versenyen futott legjobb ideje 1:52,012), de a kelleténél talán eggyel keményebb gumit választott, így a biztos második helyet szerezte meg a fantasztikusan motorozó Filla után. Mögöttük is nagy csata dúlt, amelyb?l a dobogós pozíciót Miksovsky tudta elcsípni Juhász el?tt. A verseny tempójára jellemz? volt, hogy a superbike kategóriánál is jóval gyorsabb volt az élmez?ny.
Kispataki Viktor: ‘Természetesen gy?zni szerettem volna, a tavalyi utolsó versenyen a gy?zelem már majdnem megvolt mikor hátulról belém szálltak. Akkor is és most is sikerült dobogóra állnom egy pozíciót javítva. Az elért id?eredményemnek nagyon örülök, többször mentem már 1:53,0-át, amit most 1,2 másodperccel megjavítottam, és ezzel jelen pillanatban én vagyok a leggyorsabb magyar versenyz? a Hungaroringen minden kategóriát beleértve. A versenyen futott id?m is a leggyorsabb kör, amit magyar versenyz? idáig teljesített. Azt hiszem fejben is tudtam gyorsulni, mert a motorom ugyanaz a GSX-R1000K7 minden részletében és beállításában, mint a tavalyi volt. Az idei fejlesztés? Pirelliknek tudható be az eredmény másik fele. A 2009-es motort a szezon középén tervezzük bevetni. Célom a Ringen 1:51 alá menni, és az Alpok-Adriát megnyerni. Köszönöm csapatomnak és támogatóimnak a lehet?séget és az üt?s technikát: a Full-Gas-nak, A Magyar Suzuki Zrt.-nek, a Bódisnak és a Pirellinek.’
Legutóbbi hozzászólások