A következ? szezonban több top versenyz? szerz?dése is lejár, így már megkezd?dtek a tapogatózások és a találgatások is. A spanyol motociclismo.es tudni véli, hogy a Suzuki Rossival és Pedrosával er?sítene a 2017-es szezontól.
A kis spanyol szerz?dése valóban lejár, és bár 10 éve rója rendületlenül a köröket, nem volt képes VB-t nyerni a Hondának. A Suzuki amellett, hogy stabil, pontokat szállító versenyz?h?z jutna, igen komoly szponzori állományt is szerezhetne Pedrosán keresztül. Így érthet?, ha ajánlatot tennének neki.
Sokkal érdekesebb a másik személy igazolása. Rossi már próbálkozott hasonlóval a Ducatinál, ami akkor hatalmas károkat okozott a karrierjében. Azt nem tudjuk, mit rejt a következ? évad, de láttuk, mi volt idén. Ha hasonlóan alakulnak a dolgok, az olasz er?sen bekorlátozódhat a csapatánál, és csak újabb konfliktusokra számíthat, ami megnehezítheti a dolgát és az eredményességét. Ráadásul a Suzuki csapatát er?síti az a David Brivio, aki Rossival nagyon jó kapcsolatokat ápol, és így könnyed lehet a kommunikáció a két fél között.
Az olasznak ha lépni szeretne – és ha valóban lépni akar -, akkor nincs nagyon más választása. A Hondához biztosan nem megy, ahogy a Ducati is ésszer?tlen lenne. Saját csapatot pedig nem valószín?, hogy épít, vagy ha igen, akkor már nem mint aktív versenyz?.
Fontos szempont lehet, hogy a két versenyz? viszonya az idei olasz-spanyol háborúban is normális maradt. Pedrosa bár Hodás és spanyol, semmilyen szinten nem érintett a másik három top versenyz? személyes csatáját illet?en.
Legalább ennyi az ellenérv is, és fontos tudni, hogy ez a cikk is Spanyolországban jelent meg, és a de los Santos Inocentes idején. Vagyis valószín?leg bolondozás csupán, de talán mégsem alaptalanul. Persze Rossi tudja, hogy a Yamaha technikailag rendkívül fejlett a mez?nyben, ahogy a Honda sem kritizálta igazán Pedrosát. De még mindig ott van a pénz, és ez is fontos szempont lehet. Pedrosa is öregszik, ahogy Rossi sem lesz fiatalabb.
A napokban egy interjúban megkérdezték t?le, hogy mire számít jöv?re, mikor is már 37 éves lesz, mivel sokan gyengébb teljesítményt várnak t?le a következ? szezonban.
‘Ha megnézzük a történelmet, láthatjuk, hogy nincs igazán változás egy 36 vagy 37 éves ember között. Nem aggódom! Dolgozni fogunk, és sok múlik azon, hogy a Yamaha hogyan viszonyul majd a Michelin abroncsokhoz. Jöv?re egy másik történet kezd?dik, és én megpróbálok majd mindent, ahogy eddig is.’
Ami biztos, hogy izgalmas idény elé nézünk. A Yamaha gy?zni akar majd újra, de a Honda is ott lesz egy új verzióval, a Suzukinak pedig kellene egy húzó név és egy két jó évad, mert rengeteg pénzt öltek a jelenlétbe eddig is.
Legutóbbi hozzászólások