A MotoGP versenymotorok idei fejlesztéseinek középpontjában az aerodinamikai légterel? szárnyak állnak. A trend még tavaly kezd?dött a Ducatival, majd idén kezdett gombamód szaporodni a többi gyártó körében is. A lényege, hogy az idom els? részére er?sített szárnyak növelik a motort leszorító er?ket, ami nagyobb sebességet tesz lehet?vé.
A sebességnövekedés egy dolog, de vannak más tényez?k is, amik miatt a versenyz?k közül egyre többen ellenérzésüknek adnak hangot. Valentino Rossi szerint rondák, Cal Crutchlow szerint veszélyes, mert „felszeletelheti’ a versenyz?ket, és Andrea Doviziosóval való austini összeütközését követ?en Dani Pedrosa is azt nyilatkozta, hogy nagy szerencse, hogy a Honda szárnyai kicsik, máskülönben komoly sérülést okozhattak volna.
„A személyes véleményem az, hogy biztonsági okokból abba kell hagynunk a szárnyak használatát. Argentínában láthattuk, hogyan vágta szét Andrea (Iannone) szárnya Marc (Marquez) onboard kameráját. Elég er?s. Ha ezt el tudja törni, sokkal rosszabbul is végz?dhet, ha valakinek a testét találja el’ – mondta Pedrosa.
Most Marc Marquez is kifejtette a véleményét. Szerinte a jelenleg használt szárnyakat a jöv?ben be kellene tiltani.
„Van, aki szereti, van, aki nem, de szerintem a motorok nélkülük sokkal jobbak. Ha az aerodinamika után kezdünk futni, sokkal nehezebb lesz követni a versenyz?ket, nehezebb lesz el?zni. Olyan lesz, mint a Forma-1′ – mondta a kétszeres spanyol MotoGP világbajnok.
„Én azt szeretném, ha betiltanák. Most használom, mert szabad. De ha nem állunk le vele most, egyre több lesz bel?le, és nehezebb lesz velük a versenyzés és az el?zések. Most úgy t?nik, ebben az évben használhatjuk, így ezekkel kell dolgoznunk.’
Ha minden igaz, a Motorsport Manufacturers Association a jöv? héten összeül Le Mans-ban, hogy a szárnyak használatának korlátozásáról egyeztessenek.
Forrás: MCN
Legutóbbi hozzászólások