EST. 2002

Rossi és Pedrosa után Marquez is kimondta: nem kellenek szárnyak a MotoGP motorokra

A MotoGP versenymotorok idei fejlesztéseinek középpontjában az aerodinamikai légterel? szárnyak állnak. A trend még tavaly kezd?dött a Ducatival, majd idén kezdett gombamód szaporodni a többi gyártó körében is. A lényege, hogy az idom els? részére er?sített szárnyak növelik a motort leszorító er?ket, ami nagyobb sebességet tesz lehet?vé.

A sebességnövekedés egy dolog, de vannak más tényez?k is, amik miatt a versenyz?k közül egyre többen ellenérzésüknek adnak hangot. Valentino Rossi szerint rondák, Cal Crutchlow szerint veszélyes, mert „felszeletelheti’ a versenyz?ket, és Andrea Doviziosóval való austini összeütközését követ?en Dani Pedrosa is azt nyilatkozta, hogy nagy szerencse, hogy a Honda szárnyai kicsik, máskülönben komoly sérülést okozhattak volna.

„A személyes véleményem az, hogy biztonsági okokból abba kell hagynunk a szárnyak használatát. Argentínában láthattuk, hogyan vágta szét Andrea (Iannone) szárnya Marc (Marquez) onboard kameráját. Elég er?s. Ha ezt el tudja törni, sokkal rosszabbul is végz?dhet, ha valakinek a testét találja el’ – mondta Pedrosa.

Most Marc Marquez is kifejtette a véleményét. Szerinte a jelenleg használt szárnyakat a jöv?ben be kellene tiltani.

„Van, aki szereti, van, aki nem, de szerintem a motorok nélkülük sokkal jobbak. Ha az aerodinamika után kezdünk futni, sokkal nehezebb lesz követni a versenyz?ket, nehezebb lesz el?zni. Olyan lesz, mint a Forma-1′ – mondta a kétszeres spanyol MotoGP világbajnok.

Marc Marquez 2016

„Én azt szeretném, ha betiltanák. Most használom, mert szabad. De ha nem állunk le vele most, egyre több lesz bel?le, és nehezebb lesz velük a versenyzés és az el?zések. Most úgy t?nik, ebben az évben használhatjuk, így ezekkel kell dolgoznunk.’

Ha minden igaz, a Motorsport Manufacturers Association a jöv? héten összeül Le Mans-ban, hogy a szárnyak használatának korlátozásáról egyeztessenek.

Forrás: MCN

ugrás fel