Nagy port kavart az idei évtavaszán a Ducati csapatnál bemutatót kis szárny, ami a hátsó kerék előtt tereli a levegőt. Végül a FIM szabályosnak ítélte a csapat által tervezett és korábban a szövetség vezető munkatársának bemutatott újítást.
Pedig Iwata már esős időben próbálkozott hasonló fejlesztéssel, igaz akkor a cél a víz elterelése volt az abroncs elöl.
Rossi most új irányba terelné az elem fejlesztését: „ Nyomást gyakorolok a Yamahára, hogy valami hasonlót kapjak ahhoz, amit a Ducati is használ aerodinamikai szempontból. Ez egy kis alkatrész, ami nem zavarja a motort de segíthet. Egyre többen szeretnénk fejleszteni az M1-et, mindent figyelembe kell vennünk, és folytatnunk kell a már elvégzett munkát. A deflektor, különös számunkra lehet kulcsfontosságú, problémáink vannak a hátsó abroncs melegedésével. A Yamaha elsőként használta megoldást, de nem vizsgálta meg az előnyöket száraz felületen.”
Legutóbbi hozzászólások