Nyolcszáz: micsoda b?vös szó. A brnói ‘esemény utáni teszt’ f? attrakciója volt a jöv? évi, 800 köbcentis MotoGP prototípusok pályára vitele. Nagy várakozás el?zte meg a korábban a Mugellón már bepróbált Ducati GP7 és az új Yamaha közös nyargalását, ám Csehországban a csapatok inkább az idei világbajnokság hátralev? futamaira készültek, és az ezres gépeket hajtották, állítgatták. A 07-es versenymotorok keveset voltak a színen, de ahhoz pont eleget, hogy a dolgot elkönyvelhessük, mint Rossi és Capirossi els? mérk?zését az eljövend? lóer?gyárak nyergében.
Az els? menetet a Ducati GP7 nyerte, mellyel Capirex 28 kört abszolvált, a legjobbat 1’59’6 alatt. A cseh futamot nagy fölénnyel nyer? olasz nem kommentálta els? tesztjét a sajtónak: szerel?ivel persze kommunikált és a motor hátulját tenné merevebbé. Az új Desmo közelr?l nézve teljesen elüt a mostanitól, és nem csak részleteiben. Valentino a 2007-es M1-gyel mindössze négyet fordult, 2’00’5-nél megállítva az órát.
‘A motor meglehet?sen jól m?ködik’ mondta a Doktor a nyeregb?l leszállva. ‘Alapjaiban, mint váz, felfüggesztések, vezetési pozíció megegyezik az el?ddel, a mostanival. A motorblokk viselkedése is hasonló. Kés?bb, mikor megpróbálunk több er?t plántálni bele, majd meglátjuk, mi lesz. Amit els?re észrevettem, az a gyengébb gyorsulás és az ezresénél kisebb teljesítmény. A tanulság tehát, hogy kevésbé kell figyelni a gázadásoknál, és lehet keresni a nagyobb sebességet a kanyarok közepén. Egy kicsit olyan, mint egy 250-es. Az er?leadás köhög?sebb, mert a blokk nagyobb fordulaton pörög. Bizonyos tekintetben hasonlít a régi, 500 köbcentis kétütem?ekhez, de azokhoz képest jobban kihasználja a pálya egészét. Természetesen sokkal élvezetesebb motor az ezres M1, er?sebb, robbanékonyabb, de egyel?re a fejlesztés legels? stádiumában vagyunk.’
Legutóbbi hozzászólások