EST. 2002

Rossi és a Michelin: csata

A Michelin máris megkezdte a 2008-as gy?ztes visszajövetel el?készítését: a plusz motivációt természetesen az adja, hogy egykor fényesen ragyogó csillaguk, a hétszeres világbajnok Valentino Rossi hosszas huzavona után a rivális Bridgestone-hoz szeg?dik át. Az ? mércéjével totális vereséggel felér? harmadik helyezés után a Doki is a jöv?re készül, és célként egyértelm?en a nyolcadik vb-aranyat fogalmazza meg. Ahogy az olasz pilóta több ízben megfogalmazta, a fiaskó oka egyrészt a rugalmatlan és az ellenfelekhez képest lassú Yamaha, nagyobbrészt meg a kevéssé versenyképes Michelin abroncsok. Ezekkel a kijelentésekkel nagyjából el is kezd?dött az olasz-francia különmeccs… Rossi a japánokhoz igazol, válaszként az alapításának százhuszadik évfordulójára készül? Clermont Ferrand-i gyártó nyomban fejleszteni kezd és 35%-kal megemeli a versenycélú fejlesztésekre szánt keretösszeget a házi költségvetésben.

Bárhogy lesz, úgy lesz


‘Nem tudom, meddig maradok még a MotoGP-ben. Minden lehetséges és minden attól függ, mennyire leszünk versenyképesek a jöv? évben. Nincsenek konkrét elképzeléseim.’

Az új szoft gumi a várakozások szerint még a legszkeptikusabbakat is meg fogja gy?zni. A valenciai és a múlt heti, sepangi tesztelések során máris jelent?set javultak a michelinesek, mi több, Malajziában egy másodperc körüli el?nyt mutatott a stopper a javukra. Ami persze még nem sokat jelent, de valamit azért talán mégis: jelesül, hogy a 2007-es végs? helyezésekben dönt? fontosságú faktorban, a gumik terén máris csökkent a különbség a japán és a francia szálltó között.

Elképzelhet? több forgatókönyv is. A ‘pártatlan néz?k’ talán akkor járnának a legjobban, ha kiegyenlít?dne a gumik teljestítménye, és megint az emberi tényez? kerülne el?térbe, azaz kiélezett, izgalmas motorversenyeket látnatnánk. Szárnyalhat is a Yamaha a Bridgestone-okkal, de könnyen el?fordulhat, hogy egy újabb nehéz szezon vár Valentinóra. Aki egyel?re még nem mutatkozott be az új talpakkal, hiszen minden idei tesztelését vissza kellett mondania három helyen megrepedt kézfeje miatt – ami id?közben természetesen szépen gyógyul. A fennmaradó téli teszteken kiderül, sikerül-e a 46-osnak hozzáigazítani az M1-et a Stoner kolléga által oly’ sokra tartott Bridgestone-hoz.

ugrás fel