EST. 2002

Rossi és Capirex utcai motorokkal tesztelte Misanót

Az ugyan igaz, hogy a szabály értelmében a Dorna által betervezett és jóváhagyott alkalmakon kívül nem szabad tesztelni a világbajnokság naptárában szerepl? pályákon, két motorversenyz?nek mégis sikerült bejutnia és jópárszor végigmennie az idei év debütánsának számító misanói Santamonica ringen (San Marinói Nagydíj, szeptember 2.).

Valentino Rossiról és Loris Capirossiról van szó, akik a pilóták biztonságáért felel?s bizottságának tagjaként vehettek méretet az Adria-parti aszfaltcsíkról. Szabálysértést semmiképpen nem követtek el, hiszen nem MotoGP gépeikkel, hanem egy R1-gyel illetve egy 1098-cal köröztek – hogy az ellenfelek mit szólnak majd mindehhez, az már más lapra tartozik. Nagy el?nyhöz nem jutott a két olasz, az biztos – de egy leheletnyihez talán igen.

A két sportoló zárt kapuk mögött motorozott, különös figyelmet szenteltek az átépített Santamonica módosított részeire, kanyaríveire. A pályaív-változtatásokon túl megfordították a menetirányt is, amely – összhangban a világbajnokság biztonsági normáival – az óramutató járásával megegyez? lesz, ellentétben az eddigi misanói gyakorlattal.

A MotoGP cirkusza eközben egy pillanatra sem áll meg: a meglep? és (helyenként) mulatságos Le Mans-i etap után a pilóták, mérnökök, szerel?k, gumisok g?zer?vel készülnek Mugello Olasz Nagydíjára, a boxutcában pedig már elkezd?dött a szokásos kering?, már ami az átigazolásokat illeti. Olasz lapértesülések szerint Nicky Hayden a Ducatihoz készül Capirex helyére, a veterán olaszt viszont az otthon melege helyett a Kawasakinál látják honfitársai a következ? szezonban. Meglátjuk.

ugrás fel